De foto's zijn op 28 juni 2011 omstreeks 18:30 gemaakt bij ford Rammekens bij Ritthem in Zeeland. Dit was typisch zo'n dag waarbij het onweer veel te vroeg kwam en eigenlijk niks voorstelde (voor Zeeland dan he ). In ieder geval wel een mooi moment om de trigger weer eens in te zetten.
Zoals ik in de poll ook al heb aangegeven, vind ik overdag fotograferen met een lightningtrigger veel moeilijker en intensiever dan nachtfotografie. Je bent meer bezig met je camera-instellingen aan te passen dan 's nachts en ook het vinden van een beetje aardige compositie is veel lastiger.
Persoonlijk vind ik het resultaat aardig maar niet spectaculair; Het zijn geen "knallende" schichten maar dat zal deels ook aan mijn gebrek aan ervaring liggen. Ik heb echter nog niet veel dagfoto's met echt mooie schichten gezien/gevonden op het Internet. Wellicht is dat ook een teken dat het lastiger is dan het lijkt.
Nou ja, beoordeel zelf maar (wel even op groter formaat bekijken).
foto's in RAW geschoten, witbalans handmatig. Nabewerking met LuminanceHDR (mantiuk 06, contrastmapping 0.520 saturationfactor 2.00) iets verscherpt (unsharp mask 150% 2 pixels) en NeatImage om wat ruis weg te halen.
1/100 bij f5.0
1/5 bij f5.6
1/100 bij f5.0
(ik denk dat het werk, weet het natuurlijk niet zeker ) | Gewijzigd: 24 augustus 2011, 19:56 uur, door marcel`westland
Marcel