Bovendien kun je aan de achterzijde van de lichte neerslag band over NL het KF denkbeeldig wegleggen.
Ok i'm corrected...Maar van die analyses snap ik niks hihihi uitleg welkom...
Ik wist wel dan onweer ontstond op de plek waar warm en koud elkaar tegenkomen. Ik probeer de laatste dagen het KF te lokaliseren op de sat beelden dacht dat ik het nou eindelijk goed zag. niet dus Maar als ik hoor dat het moeilijk te zien is nu dan sla ik me niet al te hard tegen het voorhoofd. In ieder geval weer wat geleerd. Hoe ik de analyse moet zien zou ik graag willen weten..
Waarschuwing Waarschuwing voor extreem weer: Zware onweersbuien met veel regen en kans op zeer zware windstoten
Toelichting Vanmiddag en vanavond onweersbuien. Met name in het noorden en oosten van het land is er een grote kans op zeer zwaar onweer met hagel en zeer zware windstoten, tot 120 km/uur. Lokaal kan de neerslag zeer intensief zijn, hetgeen tot hinder voor het wegverkeer en wateroverlast kan leiden.
Opgesteld 26/08/2011 13:34 uur LT
Volgend bericht uiterlijk vrijdag 26 augustus 2011 16:30 uur
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onzin dat er vanavond nog iets komt of toch nog een kern van waarheid?
In mijn ogen zijn het prutsers die zomaar wat roepen. Of zit hier wel degelijk een kern van waarheid in? Het staat namelijk nergens dat het vanavond dan wel later op de dag nog hevig gaat worden.
Bron: L1
15.30
Altijd zeer betrouwbaar. | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 15:35 uur, door Hunder
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Bron: L1
15.30
Altijd zeer betrouwbaar.
okay duidelijk:)
In mijn ogen zijn het prutsers die zomaar wat roepen. Of zit hier wel degelijk een kern van waarheid in? Het staat namelijk nergens dat het vanavond dan wel later op de dag nog hevig gaat worden.
Het westen zal redelijk klaar zijn, voor vanavond kunnen er voor het oosten/noorden nog wel buien etc voorkomen...Maar niet met de hevigheid van vanmiddag dat niet meer...
Jammer, had voor vandaag toch wel meer verwacht.
Het is ons zo goed als voorbij getrokken.
Een paar klappen in de verte en dat was het.
Volgende keer dan maar beter hoop ik.
Ik wist wel dan onweer ontstond op de plek waar warm en koud elkaar tegenkomen. Ik probeer de laatste dagen het KF te lokaliseren op de sat beelden dacht dat ik het nou eindelijk goed zag. niet dus Maar als ik hoor dat het moeilijk te zien is nu dan sla ik me niet al te hard tegen het voorhoofd. In ieder geval weer wat geleerd. Hoe ik de analyse moet zien zou ik graag willen weten..
Haha, niet te hard slaan hoor, nergens voor nodig ! Wellicht dat deze iets meer duidelijk maakt:Nederland analyse grondniveau
Je ziet constant dezelfde 'clusters' van symbooltjes bij elkaar staan. Ik weet niet hoe ver jou kennis hierin gaat maar zal even op een rijtje zetten wat het belangrijkste is om een front te herkennen:
Temperaturen (T): rode cijfertjes
Dauwpunten (Td): groene cijfertjes
Blauwe windvaantjes: wijzen altijd met hun kammetjes in de richting waar de wind vandaag komt. Een half kammetje in ongeveer 5kt, een heel kammetje is ongeveer 10kt. Dus een windvaantje uit het ZW met twee hele en een half kammetje betekend 25kt uit zuidwest.
Blauwe bolletjes onderaan de stokjes van de windvaantjes: Geven de bekkingsgraad in octa.
Wolkensymboliek aan de onderzijde van het windvaantje: hiervoor moet je écht een hele lijst uit je hoofd weten , het zijn de zwarte tekentjes (zie in dit geval vooral Duitsland).
Het actuele weertype: paarse tekentjes tussen T en Td in.
Scherpe overgangen in T en Td's zijn vaak plekken waar fronten zich ophouden. Bovendien doen zich ook vaak drukstijgingen/-dalingen, windsprongen en weertype veranderingen voor wat ook terug te vinden is in de plots.
Wellicht dat je voor de verklaringen van de symboliek hier wat aan hebt:
Succes verzekerd | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 15:46 uur, door marsel
ik denk foto technisch dat we vanavond meer pret hebben als vanmiddag...10max in 1 van de actieve pitten 5min regen voor en na en wat cc ontladings maar ik had een glimlach..dus het heeft me goed gedaan
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;#entry295411
Het onweer heeft onze provincie inmiddels helemaal verlaten. Doordat de buien vrij vroeg arriveerden en de bewolking de temperaturen onder controle hield viel het op de meeste plaatsen wel mee. Al zijn ze daar helaas weinig mee op de plaatsen waar er toch bliksemschade is... Wij krijgen in Limburg straks nog vrij veel regen vanuit het zuiden. Onweer behoort daarbij niet meer tot de mogelijkheden!
het is hier erg benauwd geworden niet normaal
Zucht...
Alle energie is opgeslokt door de voorgaande buien, de onstabiliteit is geslonken en het koufront dat werkt als trigger is ook al zo goed als Nederland uit.
Je maakt jezelf blij met een dooie mus..
ik wacht op nieuwsberichten of foto's/videos