Klinkt me bekend die frustratie.....zit hier op 5 hoog! Mooiste uitzicht over Almere, en waar gaat het onweer heen?! 'S ochtends over Amsterdam en 'S middags over Oosten van het land.........en ik smack in the middle beetje regen zitten turen
Je snapt er niks van, hij is nu bezig om Nederland te veroveren. Occlussie die ligt boven Frankrijk, ten westen van Parijs.
Ben nog op het werk, daarna maar even kijken op Parc Sandur of de tuin weer onderwater staat.
Als je naar bovenstaand kaartje kijkt dat wat een uur oud is. Zie je duidelijk de lijn van het koufront lopen. blauw met driehoekjes eraan. Als je dan naar de sat beelden kijkt met die lijn in gedachten kun je zien dt het koufront nederland is gepasseerd en nu inderdaad nog in het uiterste noorden van het land nog moet doorschuiven. Het koufront is een hele band en niet een klein iets..
Correct me if i'm wrong
Correct me if i'm wrong
Klopt ligt nu ca. op de lijn Heerenveen / Enschede en schuift langzaam weg. mt daar vooruit lopend een convergentie lijn met de buien.
occlusiefront komt straks zeeland binnen.
Correct me if i'm wrong
KF nog niet gepasseerd maar ligt nu NW-ZO georiënteerd over midden NL, net voor De Bilt (wind is nog ZZO) en net Gilze-Rijen aan het passeren (zie meetresultaten van de laatste uren met duidelijke ruiming naar ZW). Die lijn met onweersbuien ontstaat in een tong met warme vochtige lucht voor het KF uit (met hoge Theta-E/-W waarden). Vaak zie je in de zomer wanneer een dergelijke lijn zo actief is dat het KF deactiveert en eigenlijk alleen als een windsprong/-toename gepaard gaande met enkele grote dreigende Cu's te herkennen is. In dit geval vanuit de ruimte is het KF nauwelijks te herkennen. Aan de grond echter wel: Analyses
Bovendien kun je aan de achterzijde van de lichte neerslag band over NL het KF denkbeeldig wegleggen. | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 15:21 uur, door marsel
Wou ook net eff zeggen ( er zijn windstoten geweest van 95km per uur hier in omgeving delfzijl.) | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 15:21 uur, door gerard112
Altans, dat maak ik uit uit diverse weerberichten. Zit ik een beetje goed te denken?