CC betekent Cloud to Cloud, dus inderdaad bliksem tussen wolken, CG beteken Cloud to Ground en dus vanuit de wolken naar de grond. (Deze geven altijd van die lekkere knallen! )
Emmen (rietlanden) meldt hetzelfde. We gaan de ramen maar 's ff lekker open gooien, dan kan het lekker luchten. Daarna de vishengels in de auto, nog ff genieten aan de waterkant
Thanx dan weet ik dat ook eindelijk. Denk vraag het toch maar eens
Nope, zie Hirlam, Bracknell en GFS. Bovendien ook in de guidance te lezen staat dat het KF eind ochtend het ZW moest bereiken. Toen ik vanmorgen nog op de zaak zat leek dat redelijk te kloppen. Bovendien actueel ook in de grondwaarnemingen terug te vinden in de vorm van windsprong en langzaam dalende Td's. Correct me if i'm wrong (ben nu niet op de zaak dus heb niet de laatste data). Ik ben het wel met je eens dat het een diffluente rommel is op het moment, een duidelijke wolkenband waaraan je het KF zou willen/kunnen koppelen lijkt niet goed mogelijk.
EDIT: Td's waren voor het KF uit zo'n 18C, erachter dalend naar zo'n 15C. Zie meest recente analyse op grondniveau. | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 14:51 uur, door marsel
CC = cloud to cloud
CG= cloud to ground
dan is er ook nog
IC= intra cloud
en de combo CC+CG
Heb alles wel gezien vanochtend ging ff goed los, ik ben alleen meer van de losse felle cellen, zo een MCS is wel leuk maar vaak heel veel hoogte onweer en niet echt mooie luchten. Kort maar krachtig zullen we maar zeggen
Verder niet spectalaire regen o.i.d.
Als je vanuit het zolderraam richting Ter Apel kijkt lijkt het erop dat daar nog wel wat broeit! Weet niet of er users in die regio zijn die de actuele omstandigheden kunnen melden, anders rijd ik toch ff die kant op
Veel meldingen komen pas als het is opgeklaard en de mensen weer naar buiten gaan.
Misschien in de loop van de avond her en der nog een buitje maar het feest is voorbij.
Stelde hier sowieso niet veel voor. Werd even lekker donker, 10 minuten flink regen en harde wind.
Onweer nauwelijks, alleen CC's.
is van een uurtje geleden he | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 14:56 uur, door Mauriceb
analyses
Citaat van T-inus, vrijdag 26 augustus 2011, 13:55 uur Aan de hand van dit kaartje lijkt het kou front nu boven NL te liggen
Klopt inderdaad, zoals ik eerder aanhaalde duidelijk terug te vinden in de waarnemingen. Ging hier (Rotterdam) zonder bijzonderheden (op wat dreigende wolkenluchten en vlagerige wind na). | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 14:59 uur, door marsel