kijk, de ene bliksemfilts is soms net de andere maar daar zag ik nu graag een foto van...
Geldermalsen en Buren wel; Culemborg en Leerdam niet. De enige smalle strook in Nederland waar het vandaag niet heeft geonweerd. Nou ja, ik vertrek volgende week naar de Alpen dus dan kan ik de schade inhalen .
A level 2 was issued for NW Germany and extreme NE Netherlands for widespread damaging winds, and for large hail and tornadoes.
A level 2 was issued for SE France, mainly for heavy rain.
A level 2 was issued for W and central Germany and extreme NE France for damaging winds and for large hail.
A level 1 was issued for the remainder of Denmark and almost all Germany and for E, central and S France, Switzerland, and for the for severe wind gusts and large hail.
+ + + CORRECTED at 12:05 UTC + + +A level 2 was issued for NW Germany, Denmark and extreme NE Netherlands for widespread damaging winds, and for large hail and tornadoes.
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
eerst idd een geelgroene lucht, daarna echt heel erg donker en zoals nu is het al weer zowat droog
Die bui ging snel over, geloof direct dat je helemaal doorweekt was! Weinig onweer, wel even heel heftige regen en veel wind.
Hoorde ik daar net de sirenes voor!
Hoorde ook wel een harde knal tussen de zachte knallen door... gelukkig niemand gewond lees ik! Pfieuw1
Wat een schrik zal dat geweest zijn. Waar woon je precies? Ik woon in het Pannenwerk.
Ook in die hoek lijkt het op snel passerende buien, op die ene streep na die lagenoeg in de hele lengterichting langs lijkt te trekken. Zal aan de (on-) nauwkeurigheid van de kaart liggen of het aan de NL dan wel de DE kant dan wel precies de grens volgt, vlagtwedde lijkt er het dichtste bij te liggen
http://wolken.buienradar.nl/nl/eu?ir=true
En wat zou dan de trigger moeten geven om het hier te laten onweren? Alle energie is uit de lucht in west en midden Nederland.