Dar wat er nu op de onweerslijn zit lijkt qua intensiteit behoorlijk op wat ik vanmorgen heb meegemaakt en dat was niet dat ik zeg " wow". of het valt ook in het oosten nog wel mee, of ik ben te veeleisend.
Het was ook niet wauw, om eerlijk te zijn mag het van mij nu meteen winter worden want dit (nep)zomerweer is ook niks, temperaturen zijn inmiddels in Brabant te laag, de cape is ook te laat eigenlijk alles is te laag om nog voor onweer te zorgen, Frankrijk heeft ook enkel nog maar regen in de aanvoer dus dit was het ben ik bang.
Noordoost en oost NL mag zich gaan opmaken voor een knetterend middagje, daar is de warmte en ik zie die buienlijn nog wel zeer actief worden met waarschijnlijk een enorme shelff.
Net oor een prachtige shelfcloud op de foto gezet!
Ja, was direcht bij Dijkgraaf, inslag en knal op hetzelfde moment. Heb de wolken ook gezien, kan je die foto's posten in het foto topic?
Kzal de mods eens een handje bijstaan
er is een speciaal foto topic geopend voor vandaag, enjoy!
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=27700
Ja, het kwam heel snel opzetten. Buienradar gaf echter nauwelijks echo, hooguit wat lichtblauw, terwijl het toch flink regende. Vreemd.
Nu begint het weer.
(locatie: Welten/Heerlen)
Noordoost en oost NL mag zich gaan opmaken voor een knetterend middagje, daar is de warmte en ik zie die buienlijn nog wel zeer actief worden met waarschijnlijk een enorme shelff.
I agree, het wordt voor ons een ouderwetse regenvrijdagmiddag (3x woordwaarde)
dan houden we het toch op zeker 4 hier
meer mensen hier uit Helmond?
is er misschien ergens op het internet een inslagen kaartje te vinden ?
Nu begint het weer.
(locatie: Welten/Heerlen)
Komt omdat het zo hard regent dat de buienradar niet door de regen heen kan kijken en daardoor lijk alsof het daarachter minder hard regent
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten