Geen bijzonder meldingen bij de brandweer in Brabant Noord, Brabant Zuid-Oost, Limburg Noord, Limburg Zuid,Gelderland Zuid, Gelderland Midden NoordOost Gelderland, Utrecht op dit moment.
Dar wat er nu op de onweerslijn zit lijkt qua intensiteit behoorlijk op wat ik vanmorgen heb meegemaakt en dat was niet dat ik zeg " wow". of het valt ook in het oosten nog wel mee, of ik ben te veeleisend. | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 11:57 uur, door jcroon
De dag is nog lang.
Ik denk dat het koufront nog niet gepasseerd is,maar alleen afkoeling na regen?
Ik heb op dit moment ook geen inzicht hoever t koufront gevorderd is.
Iemand?
In Heerhugowaard was het al donker aan het worden maar wel droog, ter hoogte van Heilloo erg donker en de eerste flitsen goed te zien, Ter hoogte Akersloot de eerste druppels en veel flitsen, ik heb er een paar op video als het goed is.
Vlak voor de Wijker tunnel een enorme knal toen de bliksem vlak naast de snelweg insloeg en keiharde regen, Na de tunnel werd het langzamerhand weer beter, maar het was goed te zien dat het boven Amsterdam nog goed onweerde.
Nadat het even droog is geweest regent het nu weer flink, maar geen onweer meer.
Ik denk dat het koufront nog niet gepasseerd is,maar alleen afkoeling na regen?
Ik heb op dit moment ook geen inzicht hoever t koufront gevorderd is.
Iemand?
Op de kaart staat ie om 12UTC half over NL.
Die bui waar ik het over had bleef niks van over. Maar het hoofdgerecht is onderweg!
Ik laat het weten, zal waarschijnlijk gaan rijden.
net een behoorlijk onweersbuitje gehad met minimaal toch wel een 5 tal inslagen
ging allemaal heel snel voorbij
hoop op nog een staartje.
5 inslagen heb ik nog nooit meegemaakt. Hooguit 3
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten