Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Ben echt benieuwdt hoe zwaar het weer gaat worden... Hopelijk niet te zwaar want ik zit dadelijk in de glazen tuinkas in mijn eente
Heeft dat een bepaalde reden of durven ze gewoon niet?
Omdat ze dat vanmorgen ook voor het westen hadden. In het westen zat meer onweer dan nu in het zuiden.
Maar dat zal vanmiddag wel anders worden denk ik
Doen ze niet zomaar
Misschien schaap in wolfskleren.
Kan zomaar ploffen daar,heb ik al meerdere keren daar meegemaakt.
uhhh,wolf is schaapskleren,enne neee,geen Mummelmann | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 11:21 uur, door albalinda
Ben echt benieuwdt hoe zwaar het weer gaat worden... Hopelijk niet te zwaar want ik zit dadelijk in de glazen tuinkas in mijn eente
Hij is nu echt kolossaal richting Zuid(oost) .. Ik kijk richting orthen (waar de kerk staat) die kant op, daarnet zat er ook eentje richting noord richting de maaspoort. Maar nu vooral richting orthen.
Maar ik vind het geheel in Brabant/België nog niet echt voldoen aan de omschrijving noodweer.
Het zal toch nog echt moeten gaan activeren (ik vind nog niet dat het nu activeert, het blijft hetzelfde) voordat het pas echt schokkend zal worden. Dit zal gewoon een onweerslijntje uit duizenden zijn.
Daar hebben we 'm!
Misschien schaap in wolfskleren.
Als dat zo is krijgen we een hele donker lucht met wat motregen.
PS ben nieuw hier NWC? wasdatte?
maar je hoeft je niet rijk te rekenen met wat er aan komt. de afgelopen weken zijn de meeste buien die op mij af kwamen gewoon opgehouden voordat ze er waren.
NWC = www.noodweercentrale.nl
maar je hoeft je niet rijk te rekenen met wat er aan komt. de afgelopen weken zijn de meeste buien die op mij af kwamen gewoon opgehouden voordat ze er waren.
NoodWeerCentrale
Warm, is hier 27 graden en idd niets, zal wel te vroeg komen hier en daardoor is de activiteit eruit
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Het zal toch nog echt moeten gaan activeren (ik vind nog niet dat het nu activeert, het blijft hetzelfde) voordat het pas echt schokkend zal worden. Dit zal gewoon een onweerslijntje uit duizenden zijn.
Ik denk dat ik het het je eens ben, nu heb je in een onweerslijntje uit duizenden natuurlijk altijd wel kans op een lokaal verschijnsel wat wel als noodweer gezien kan worden maar zoals het woord "lokaal"al zegt, da's meestal plaatselijk. (Haalt meestal wel SBS6 en dan heeft opeens een hele regio zwaar overlast gehad.
( zo had ik bv van Vught het idee dat het een heel slagveld was, toen ik twee dagen later daar naartoe ging leek het in het overgrote deel wel meegevallen te zijn, in ieder geval geen slagveld)