Hele lange diepe zware rommels. Prachtig om te horen gewoon
28/29 juni 2011
22/23 augustus 2011
26 augustus 2011
15 mei 2012
23 mei 2012
idd!! b.v. programma's als Hart van Nederland hebben niet voor niets zoveel kijkers. Boom op huis of auto..ondergelopen kelders...etc. Op de 1 of andere manier beleven mensen daar (positief of negatief) vertier aan. Feit is dat men kijkt. Loat goan! | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 10:39 uur, door zwoof
Het valt er hier inderdaad behoorlijk hard uit de lucht En de dreunen van het onweer zijn ook lekker hard en lang!
Ja, dat viel me een paar dagen geleden en nu vanmorgen ook al op. Flinke druppels en meedogenloos diepe en lange dreunen. Nu weet ik niet zoveel van onweer maar kan iemand dit verklaren? I.e. waarom de flinke druppels en waarom de lange diepe dreunen?
de dikke druppels heeft te maken met de dichtheid van de bui. de rommels die je verschillend hoort heeft te maken met hoe ver het nog is en hoe de geluidsgolven trekken, dat kan door gebouwen heen zijn(langs) dan krijg je echo's en de inslagen van dichtbij zijn bijna nooit diepe dreunen maar krakende klappen. naar mijn mening hoe verder weg hoe langer gerommel, hoe dichterbij, des te hardere klappen met minder bassline
Dat is SBS leedvermaak Zwoof, maar ik heb niet het idee dat de mensen hier op het forum daar op kicken. Het gaat om het extreme weer en wanneer iemand hier meldt dat er schade is leeft iedereen erg mee. Ik was hier toen de melding van Pukkelpop kwam en ik moet zeggen dat je op dat moment heel anders tegen noodweer aan kijkt.
Vestig mijn hoop maar op vanmiddag dan.
Tsja.. Hier ook, anderhalve drup, een paar roffeltjes en een hagelsteentje!
Begrepen, dank je wel
Jawel,en ontwikkeld snel zeg.......24,7 gr licht bewolkt
en dan even recht omhoog blazen aub