maar niet vanaaf
heb t helemaal gehad met de flutzomer! vanavond is mijn wakeboardavond!
dus ál het onweer mag van mij westelijk aanhouden
volgens de neerslagradar krijgen wij uitgerekend later op de middag & begin v/d avond de buien
soms háát ik het weer! haha je passie haten! het is gewoon mogelijk!
Nou, dan geen wakeboarden maar chasen? Ik heb wel zin in een chase vanavond!
Is dit een shelfcloud ????
Ik zie helaas niets meer dan wat donkere wolken over trekken.
juistomdat de bovenlucht kouder is en de onderlucht warmer krijg je dus stijgende lucht.
warme lucht stijgt koude lucht zakt effect de vraag is dan natuurlijk hoeveel vocht bevat de warme lucht in dit geval best veel | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 10:11 uur, door NitroGenetics
Nee dat niet, maar die schade kan ook ontstaan door zwaar onweer, zware windstoten, zware sneeuw, hevige kou...en aangezien er op dit forum heel veel mensen zitten die van extreem weer houden.......
Meerdere praten nu over dat het oosten vanmiddag en vanavond aan de beurt is, betekent dat dat er in het westen niets meer komt, of kan het zomaar zo zijn, dat er een soortgelijke bui als net over gaat trekken?
Lijkt me dat deze bui wel wat voor afkoeling etc heeft gezorgd. | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 10:11 uur, door PatrickM
Is dit een shelfcloud ????
Welke richting zie je dat, ik zie niks....
Zit in de HB en kijk Zuid-West nu.
Meerdere praten nu over dat het oosten vanmiddag en vanavond aan de beurt is, betekent dat dat er in het westen niets meer komt, of kan het zomaar zo zijn, dat er een soortgelijke bui als net over gaat trekken?
Lijkt me dat deze bui wel wat voor afkoeling etc heeft gezorgd.
Ik vermoed van wel vanwege de trekrichting van het complex en omdat o.a. de temperatuur in het westen niet zo hoog zal worden. Voor het oosten en noordoosten ziet het er wel gunstig uit. Voor het midden zal het erom spannen.
Lijkt me dat deze bui wel wat voor afkoeling etc heeft gezorgd.
Ik denk dat het westen inderdaad alleen nog regen gaat krijgen, en misschien een verdwaalde klap onweer. Nu is het oosten aan de beurt.
Het lijntje ten zuiden van NL lijkt inderdaad te gaan activeren!!
De hele oostgrens warmt al lekker op,hier al 23.7 graadjes.
Natuurlijk hebben we hier (nog) geen neerslag gehad,dus ook geen afkoeling.
Het is al minimaal 2 wkn erg vochtig en nu is de verdampingsfabriek lekker op stoom.
Eindelijk weer een matg windje erbij,zo'n windkracht 3 a 4 komend uut OZO.
Ik denk dat alle ingredienten aanwezig zijn voor een mooi onweersfeest.
Hopelijk mooie schouwspelen en geen persoonlijk leed