Bekijk de europese radar maar eens goed
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3...;soort=loop1uur
Rechtsboven in het topic op OPTIES klikken en dat standaard. Had ik net ook, misschien toch een bug?
Misschien wel eens aardig JAN om hier eens een aparte topic met discussie over te starten.
Ik geloof er niet (meer) in maar wellicht dat het toch waar kan zijn.....
Valt dat niet in een statistiekje te zetten? Onweer in kuststreken tegenover het getij? Verwacht wel een leuke uitslag.....
heb ik ook de laatste dagen last van... denk door de drukte?? (je bedoelt dat je niet alle posts achter elkaar kunt doorlezen? )
OT gedonder is weggetrokken, nu flinke plensbui
1. Je ziet bij onweders de wolken altijd heel snel voorbij vliegen, waarom is dit?
2. Zijn het de donkerste of de wat lichtere wolken die de meeste bliksem activiteit hebben (dus gevaarlijkst?)
3. Een inslag is te identificeren aan de zeer harde vaak alwat krakende donder?
Ik zit hier in limburg en we hadden net een heel kort onweer buitje van die bui die over west NL trok. en daarin kwamen al deze vraag uit voort
1)in onweer komen van origine vaker windstoten voor vanwege heftige stijgende luchtdeeltjes vaak in combinatie met neerslag. door de hoge luchtvochtigheid onstaat er vaak onder de onweerswolken een soort stratus ( laaghangende wolk ) deze wolk kan door de aanzuigkrijgt van de bui en de winden in de bui vooruit of juist in de bui gezogen worden.
daarom lijkt het vaaak dat er onder de bui snel vliegende wolken zitten. er zit nog meer aan vast maar dan blijf ik typen .
2)geen van beide of allebij ... geen verschil is een optisch verschijnsel.
3)naar mijn mening is het vaak een inslag die een krakende donder heeft. dus ik denk ja.
Hoop je hiermee geholpen te hebben
Hopelijk staat LEVEL 2 Estofex. Voor alhier en word het iets extreem.
ik had het net ook, alles op 1 pagina in een lange lijn... was niet via google op de site, maar ik ging gewoon van pagina 44 naar 45...
denk een bugje of iets met drukte op de server..