Ik zag toch echt een prachtig rolwolkje over komen hoor, rolderdebolder laag over het huis.
Lezen wat de maatstaven zijn van Noodweercentrale, dan praat je wel anders denk ik
Yep, buiencomplex vanuit de Ardennen is hoorbaar in aantocht nu. Met inderdaad aan elkaar geregen lange roffels
Gedeelte van Limburg nu code Oranje op Nwc. | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 08:54 uur, door Der Rudi
tussen tilburg en breda zit geen verschil lijkt mij, mensen weten soms het verschil niet tussen rolwolk en een shelfcloud.
Iedereen meldt shelfcloud, wil alleen mensen helpen in het vervolg deze 2 te kunnen onderscheiden:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...d&pid=63221
dikke lijn links is koufront
Dat kan: Een shelfcloud verschilt van een rolwolk omdat een rolwolk helemaal los staat van de basis van de onweersbui of van andere wolken. Rolwolken zijn relatief zeldzaam.
Een zeer duidelijke shelfcloud was in Nederland te zien op 17 juli 2004. De angstaanjagende shelfcloud ging vergezeld van zware tot zeer zware windstoten.
Zo, op me werk aan gekomen in Kamperland. Aardige bak water onderweg gezien, niks van schade o.i.d. gelukkig maar.
Rust is nu weder gekeerd... ben benieuwd of we nog meer gaan krijgen vandaag of dat dit het was.
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 26 augustus 2011, 7:39 uur Lol, dat is het al... Zeeland onweer
+1
De eerste echte onweers dag dit jaar.
Richting Den Bosch al wat meer geweest dan alleen regen?
Richting Den Bosch al wat meer geweest dan alleen regen?
Den Bosch daarnet wat mooie wolkenlagen maar verder nog steeds droog en geen enkele gerommel gehoord.