Wat er nu aan komt is niet verkeerd maar toch denk ik dat het niet zo heftig zal zijn..
Hopelijk vergiss ik me
Frankrijk heeft vannacht hagelstenen gemeld van 3-5cm en windstoten onder de squalline van 110-120km/u
Wat er nu aan komt is niet verkeerd maar toch denk ik dat het niet zo heftig zal zijn..
Hopelijk vergiss ik me
ik denk precies het zelfde het noord oosten kan het nog even opwarmen zodat het daar kan gaan ploffen.
maar als ik nu naar buienradar kijk is het toch meer regen wat ik ziet.
maar we wachten het rustig af
Hopelijk vergiss ik me
Ben ik blij dat jij je even goed vergist inderdaad zie onderstaand.... WOW!!!
Deze dag gaat weer de boeken in als dit zo doorzet
| Gewijzigd: 26 augustus 2011, 06:49 uur, door Bac00
bron: noodweercentrale.nl
Sluis (4515)
Niveau waarschuwing noodweer rood vanwege onweer
geldig van: vrijdag, 26. aug 2011, 06:47 uur
geldig tot: vrijdag, 26. aug 2011, 08:17 uur
geldig voor: alle hoogtes
Op 26.08.2011 om 06:47 uur werd er een noodweer van het niveau rood geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich 6 km noordelijk van Renaix bevindt. Het beweegt zich met een snelheid van 76 km/u in noordelijke richting. Er is gevaar op hagel, zware regenval en zware stormvlagen. De bliksemactiviteit is hoog. Volgende plaatsen bevinden zich op de verdere baan van het het noodweer: Wortegem-Petegem (06:52), Audenarde (06:52), Kruishoutem (06:56), Nazareth (07:02), Deinze (07:04), Sint-Martens-Latem (07:08), Nevele (07:08), Lovendegem (07:14), Zomergem (07:16), Waarschoot (07:18), Eeklo (07:22), Kaprijke (07:24) De aankomsttijd van het noodweer in de plaats is opgegeven.
Hoogstwaarschijnlijk zal de kern van een enorm onweerscomplex via Mechelen passeren binnen +/- 30 minuten om dan verder naar het NO te trekken. Als ik nu uit het raam zie: Een enorme cumulonimbus, die kop en schouders uitsteekt boven de voorafgaande wolken, helemaal oranje/roos verlicht door de ochtendzon (tegelijkertijd prachtig/impressionant en angstaanjagend). Afgaande op het zicht lijkt dit complex extreem actief door de complexe en talloze kleine 'broebbels' aan de wolkrand bovenaan en de extreme hoogte!
ZO-Nederland zal hopelijk nog mogen genieten van dit exemplaar (als ze niet vermindert in kracht natuurlijk)! | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 07:05 uur, door charrly
Hoogstwaarschijnlijk zal de kern van een enorm onweerscomplex via Mechelen passeren binnen +/- 30 minuten om dan verder naar het NO te trekken. Als ik nu uit het raam zie: Een enorme cumulonimbus, die kop en schouders uitsteekt boven de voorafgaande wolken, helemaal oranje/roos verlicht door de ochtendzon (tegelijkertijd prachtig/impressionant en angstaanjagend). Afgaande op het zicht lijkt dit complex extreem actief door de complexe en talloze kleine 'broebbels' aan de wolkrand bovenaan en de extreme hoogte!
ZO-Nederland zal hopelijk nog mogen genieten van dit exemplaar (als ze niet vermindert in kracht natuurlijk)!
De voorafgaande wolken die nu reeds genaderd zijn blijken dus tot de mammatus-categorie te horen, veelbelovend dreigement!
Ondertussen is ook een énorme wolkenband (lees: shelf cloud) verschenen boven de horizon. | Gewijzigd: 26 augustus 2011, 07:10 uur, door charrly
ZO-Nederland zal hopelijk nog mogen genieten van dit exemplaar (als ze niet vermindert in kracht natuurlijk)!
shelf cloud hier in mechelen
Het onweer op zich valt goed mee. Ziet er erger uit op de radar dan dat het is. Wel heel veel CG's te zien.
Onweersdagen: 0
Ondertussen is ook een énorme wolkenband (lees: shelf cloud) verschenen boven de horizon.
het perfecte moment om met je camera naar buiten te rennen en foto's te nemen
Onweersdagen: 0