Dit lijkt me toch wel behoorlijk! (bron L1'
Vanavond eerst tijdens zonnige perioden warm en op een (onweers)bui na droog, vannacht kans op onweersbuien, morgen zware onweersbuien en veel regenBeesel (foto: Pierre Heijnen)
Vandaag
Vanmiddag waren er flinke zonnige perioden, wolkenvelden en stapelwolken. Het werd net zomers warm met temperaturen van ca. 25 graden. Er was weinig wind.
Tijdens de namiddag en avond blijft het op de meeste plaatsen droog. Hier en daar kan een regen- of onweersbui overtrekken. Er is bewolking, voornamelijk stapelwolken, en tot even na half negen zijn er zonnige perioden waarbij het warmer dan 20 graden is.
De wind is meestal zwak en later op de avond is het ca. 17 graden met kans op mistbanken.
Vrijdag
Vannacht is er kans op enkele regen- of onweersbuien. Er zijn ook lange droge perioden. Het wordt niet kouder dan 16 à17 graden. Het wordt niet kouder dan 16 à17 graden.
’s Ochtends is het geruime tijd droog en tijdens zonnige perioden en een matige (3-4) ZO wind wordt het drukkend warm met later 25 tot 27 graden.
’s Middags en ’s avonds vallen er onweersbuien of er zijn lange perioden met regen. Er valt veel regen met kans op wateroverlast en er is kans op hagel en er zijn (zeer) zware windstoten mogelijk tot ca. 100 km/u of meer.
Later worden de buien minder zwaar. De wind is matig tot vrij krachtig (3-5) en draait in de namiddag en avond naar W.
een weerliefhebber noord limburg
"Vanaf Vrijdag morgen zijn er verspreid krachtige onweer mogelijk. Hierbij bestaat er gevaar op zware regenval, hagel en zware windstoten. Er kunnen hier en daar tornado's ontstaan. Op Vrijdag namiddag en avond wordt de kans op buien en onweer kleiner."
Maar als ik kijk naar de tijdslijnverwachting, dan komt er niet eens onweer bij ons. Hoe zit dat?
"Vanaf Vrijdag morgen zijn er verspreid krachtige onweer mogelijk. Hierbij bestaat er gevaar op zware regenval, hagel en zware windstoten. Er kunnen hier en daar tornado's ontstaan. Op Vrijdag namiddag en avond wordt de kans op buien en onweer kleiner."
Maar als ik kijk naar de tijdslijnverwachting, dan komt er niet eens onweer bij ons. Hoe zit dat?
Zal wel in hun rekenmodel zitten die het bij de kleinste kans al aangeeft.
Maar even toch nog iets van gezeur (voor onze westerlingen) is er ook een kans dat wij nog enig heftig weer kunnen verwachten of is dit geheel uitgesloten ???
Wij wachten natuurlijk nogsteeds op een lekkere knetterbui, maar jah... zoals meerdere onder ons al hadden aangegeven hebben wij tot nu toe pech....
Bestaat de kans dan vaker wel dat wij meer in de prijzen kunnen vallen in de herfst ??? of maakt dit echter niet veel uit ?
Voor vandaag stond er bij onze regio onweer tussen 11 en 14 uur. We hebben heerlijk buiten gezeten.
Op het moment dat er echt buien boven het land zitten wordt de site gruwelijk snel en goed bijgehouden en kun je precies zien waar de (zwaarste) buien zich bevinden.
Hun verwachtingen neem ik persoonlijk met een grote korrel zout.
Goed om te waarschuwen voor eventuele tornado's, maar deze zin zou ik toch eerder voor onschuldige regenbuitjes gebruiken..
haha idd dacht ik ook al, alsof een tornado in het niets valt...
Ja dat dacht ik ook, maar gezien wij toch in een gebied zitten met kans op onweer of zware buien (Karim en ESTOFEX) geven ze dit als toelichting voor vrijdag.
"Op Vrijdag is het de hele dag door weinig bewolkt. De late avond dient zich bewolkt met lichte regen aan. ‘s Nacht heerst er dan bewolkt weer met af en toe zicht op de sterren. De ochtend temperaturen liggen rond de 16 graden. Overdag worden temperaturen van maximum 23 graden bereikt. De minimumtemperaturen in de komende nacht liggen rond de 14 °C. De zuidwestenwind neemt 's avonds laat toe en waait fris. "
Ik begrijp het niet.
ze baseren hun waarschuwingen op de kaarten en ze geven een waarschuwing af zodra er iets mogenlijk is
dus stel voor als de waardes voor dynamische weer of tornado potentie hoog zijn zullen zijn een waarschuwing afgeven dat het KAN gebeuren
het hoeft dus niet het kan het is ook een voorafgaande waarschuwing kaarten staan op de eerste pagina van deze topic | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 23:15 uur, door NitroGenetics
Voor vandaag stond er bij onze regio onweer tussen 11 en 14 uur. We hebben heerlijk buiten gezeten.
Op het moment dat er echt buien boven het land zitten wordt de site gruwelijk snel en goed bijgehouden en kun je precies zien waar de (zwaarste) buien zich bevinden.
Hier ga ik even heel hard om lachen en neem dit ook met een pak zout. Ik zal Johann even tippen | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 23:19 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Maar even toch nog iets van gezeur (voor onze westerlingen) is er ook een kans dat wij nog enig heftig weer kunnen verwachten of is dit geheel uitgesloten ???
Wij wachten natuurlijk nogsteeds op een lekkere knetterbui, maar jah... zoals meerdere onder ons al hadden aangegeven hebben wij tot nu toe pech....
Bestaat de kans dan vaker wel dat wij meer in de prijzen kunnen vallen in de herfst ??? of maakt dit echter niet veel uit ?
we zullen ongetwijfeld wel wat onweer meekrijgen van de herfst maar of het daadwerkelijk tot noodweer komt is een ander vraag herfst is meer het zeizoen voor stormen wat ook erg leuk kan zijn
dus stel voor als de waardes voor dynamische weer of tornado potentie hoog zijn zullen zijn een waarschuwing afgeven dat het KAN gebeuren
het hoeft dus niet het kan het is ook een voorafgaande waarschuwing kaarten staan op de eerste pagina van deze topic
Dus als mensen deze berichten leest, denken ze nou mooi vandaag even picknikken wordt toch prima weer ( kan nog meer voorbeelden noemen, maar je snapt me denk ik wel ) en dan veranderd het in een hel... hmm oke vind ik best raar!
het hoeft dus niet het kan het is ook een voorafgaande waarschuwing kaarten staan op de eerste pagina van deze topic
Zo gelukkig snapt iemand het
Ik ga met jouw mee, maar vind ook dat ze redelijk snel komen met nowcasten. We gaan het zien morgen!
Laat Johann het maar niet horen
Ik had niet anders verwacht Jan. Jij lacht heel wat af he?
Ik ook, maar om andere redenen. Veel plezier (en succes) morgen!