in het omringde gebied is waar het allemaal vandaan moet komen als ik de andere kaarten moet geloven
dit gebied stroomt noord noord/oostelijke richting en zal in de vroege ochtend waarschijnlijk het zuidwesten bereiken
ik kan helaas niet zeggen of het dan al zover is dat er een mcs in ontwikkeling is dus het is echt nowcasten van wat er de komende 24 uur afspeeld
vervolgen zijn er nog wat onweersbuien die kunnen uitgroeien tot mcs's ten zuiden en westen van frankrijk
naar mijn mening zullen we hier weinig van meekrijgen maar kan het weer voor morgen wel beinfloeden wat betreft de dagtempraturen ook dat wordt nowcasten geblazen helaas
hopenlijk snappen somige mensen het nu beter
Dit keer hoop ik niet op een MCS. Die troep die het achter laat belemmert de temperaturen veels te erg waardoor het morgen weer in de soep loopt. Nee, ik wacht nu liever op een Squalline die wat spectaculairder is.
Is dit mijn conclusie...Al zal ik hem nog wel aanpassen, want ben er nog niet zeker uit...
Laat maar weten wat jullie ervan denken
Tja volgens jou berekeningen zit ik in het paarse deel.
We zullen zien, laatst stond mijn tuin al onderwater dus dat wordt nog wat dan.
Teylingen (2215)
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau rood verwacht
geldig van: vrijdag, 26. aug 2011, 05:00 uur
geldig tot: vrijdag, 26. aug 2011, 17:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
Vanaf Vrijdag morgen zijn er verspreid krachtige onweer mogelijk. Hierbij bestaat er gevaar op zware regenval, hagel en zware windstoten. Er kunnen hier en daar tornado's ontstaan. Op Vrijdag namiddag en avond wordt de kans op buien en onweer kleiner.
....oost, west...we zullen wel zien! | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 22:28 uur, door stratocumulus
in het omringde gebied is waar het allemaal vandaan moet komen als ik de andere kaarten moet geloven
dit gebied stroomt noord noord/oostelijke richting en zal in de vroege ochtend waarschijnlijk het zuidwesten bereiken
ik kan helaas niet zeggen of het dan al zover is dat er een mcs in ontwikkeling is dus het is echt nowcasten van wat er de komende 24 uur afspeeld
vervolgen zijn er nog wat onweersbuien die kunnen uitgroeien tot mcs's ten zuiden en westen van frankrijk
naar mijn mening zullen we hier weinig van meekrijgen maar kan het weer voor morgen wel beinfloeden wat betreft de dagtempraturen ook dat wordt nowcasten geblazen helaas
hopenlijk snappen somige mensen het nu beter
We hebben vannacht eerst een stroming vanuit het zuidoosten. Een eventuele MCS kan dan vanuit oost Frankrijk ons land binnen glippen. Pas daarna komt het gebied uit west Frankrijk.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
Klopt dit wel?
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
klopt wij krijgene en zuidooste stroming maar ik heb het ook puur over het complex waar het allemaal moet gaan gebeuren die koerst namelijk noord noord/oostelijke richting
enw at mcs's betreft vermoed ik persoonlijk dat we er net allemaal naast grijpen vannacht en dat ze te oostelijk liggen | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 22:32 uur, door NitroGenetics
Klopt dit wel?
Limburg behoort ook tot het oosten maar zal toch iets minder zwaar weer krijgen dan het Noord-Oosten
lijkt mij een hele goeie kaart (mijn mening)
Zo de goten zijn schoon en de dakpannen liggen vast. Morgen nog even de tuinstoelen in huis en dan zien we het wel.
Kreeg net van "oom" uit Canada te horen over een tornado, waarschijnlijk F3 (weet ik niet zeker, taalbarriere), bij hun in de buurt. Zoiets is leuk te zien van een afstandje...
Klopt dit wel?
Klopt, ook kans op zware buien, alleen in het Noordoosten is de atmosfeer dynamischer, wat de kans op evt randverschijnselen vergroot.
ja maar dat is juist het rare, de meeste plaatjes worden scherp naar beneden getrokken en daardoor zitten wij ook achter de zelfde lijn als bij het noord oosten
Mijn idee nog steeds, omdat het van het zuid-westen zal komen zullen deze rode gebieden rond hetzelfde moment neerslag krijgen. De temperatuur tussen oost en noord-oost zal niet veel verschillen maar dynamisch is de kans groter in noord-oost | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 22:36 uur, door landerVT
Ik ben totaal nieuw hier maar wou toch reageren op de post
Het weer/voorspellingen voor morgen ziet er fantastisch uit, en ik weet dat het (zuid)oosten weer een pak rommel kan verwachten als we de voorspellingen mogen geloven...
Ik zelf woon in Alkmaar (NH) en baal natuurlijk wel als wij in het westen nagenoeg geen onweer krijgen want ik ben er een fan van
Maar ik kan me voorstellen dat mensen iets door kunnen draaien als er "veel" word beloofd maar er weinig "valt"
Hoe dan ook, als ik gemist word door een mooi frontje ga ik er opuit om toch mooie plaatjes te schieten want aan de zijkanten van een front gebeurd ook heel veel mooi's. Helaas is mijn externe HD overleden en ben daardoor veel foto's e.d. kwijtgeraakt.
Wat ik wil zeggen is tegen de mensen die klagen... "Ga er opuit en zoek het op"
Ikzelf doe dit op mijn scooter met een aantal waterdichte zakjes voor de camera's en geniet zo toch van de mooie structuur in de wolken partij zodat ik toch nog een goed gevoel krijg bij het gemis van de echte buien
Morgen is het een vrije dag voor mij en zal dan ook eerder uit me nest moeten om alles mee te kunnen maken en om alles te volgen via jullie en de andere (weer)bronnen om mijn 'passie' te voeden.
Ik heb zelf 2 leuke, wel oude filmpjes van redelijke kwaliteit die ik zal delen met jullie.
http://www.youtube.com/watch?v=Sa8HN18FNSc
Bij het 2de filmpje draait het geluid normaal door, en dan hoor je hoe lang het gerommel voort duurd:
http://www.youtube.com/watch?v=MMpZhwQimTk
Forecasters bedankt voor de forecasts & updates en succes morgen !!
Aan de hand van meningen die hier gegeven worden en mijn eigen mening over de weerkaarten. Dynamiek, Temperatuur, Tijdstip..
Ik ben totaal nieuw hier ...
Welkom!!
De kansen zijn groter omdat de atmosfeer duidelijk meer dynamiek in zich heeft en de buien dus ook heviger uit kunnen pakken. Bovendien is de atmosfeer zoiezo al zeer onstabiel, het KAN een feest worden. Alle ingredienten voor spectakel zijn er, maar weet de atmosfeer ze juist bij elkaar te brengen, dat is nu juist de vraag. waar/wanneer/hoe heftig.
Ik ben totaal nieuw hier maar wou toch reageren op de post
Het weer/voorspellingen voor morgen ziet er fantastisch uit, en ik weet dat het (zuid)oosten weer een pak rommel kan
Forecasters bedankt voor de forecasts & updates en succes morgen !!
Wil niet vervelend zijn
Maar zet even in je profiel waar je vandaan komt, mocht er wat gebeuren weet iedereen waar