Niveau waarschuwing noodweer oranje vanwege onweer
geldig van: donderdag, 25. aug 2011, 20:00 uur
geldig tot: donderdag, 25. aug 2011, 21:30 uur
geldig voor: alle hoogtes
Op 25.08.2011 om 20:00 uur werd er een zware regenbui van het niveau oranje geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich in de buurt van Ede bevindt. Hij komt uit het zuidwesten en beweegt zich met een snelheid van 65 km/u in noordoostelijke richting. Er zijn lokaal zware regenval en enkele stormvlagen mogelijk. Plaatselijk kan ook hagel met kleine stenen niet worden uitgesloten. Tot nu toe werden er geen bliksemflitsen geregistreerd. Volgende plaatsen bevinden zich op de verdere baan van het de zware regenbui: Barneveld (20:07), Apeldoorn (20:13), Nunspeet (20:23), Epe (20:25), Oldebroek (20:39). De aankomsttijd van de zware regenbui in de plaats is opgegeven.
bron: noodweercentrale
Whahaha! van dat flutbuitje?! het leek naar mijn ogen veel heftiger op de radar, dan dat het daadwerkelijk was.......
Kan zeker leuk worden, maar ben bang dat het vooral voor Oost-Brabant gaat zijn, dus misschien morgen maar eens gaan chasen...
Ja wel weer een bakkie water maar meer ook niet. Maar verder hagel met stenen? Que? Op zich wel mooi deze waarschuwingen en goed uitgebreid, en volgens mij allemaal automatisch gegenereerd, op zich wel cool. Op zich is de route raar, van Ede naar Barneveld, naar Apeldoorn naar Epe, maakt ie bijna een rondje, wellicht neemt het de hele breedte van de bui mee in het verhaal? Anyway, jammer dat er geen onweer opzat, wel weer een gezellig regenbuitje!
In tegestelling tot mijn kaartje vanmiddag ga ik van het volgenden uit. Hoe rooder hoer meer kans.
Citaat van melvin344, donderdag 25 augustus 2011, 19:50 uur Nu slapen en ik zie morgen wel wat er gebeurd.
Hoop dat het weer zo spannend word als afgelopen dinsdag
Uhmmm .. eerlijk gezegd vind ik het klagen van mensen wel veel minder geworden !!
Reageer even op je eerste zin vooral.
Kunnen wel allemaal kaarten met verwachtingen gestuurd worden maar je zegt het al zelf.. je weet het toch nooit.
We gaan het allemaal zien of niet
Uhmmm .. eerlijk gezegd vind ik het klagen van mensen wel veel minder geworden !!
Reageer even op je eerste zin vooral.
Kunnen wel allemaal kaarten met verwachtingen gestuurd worden maar je zegt het al zelf.. je weet het toch nooit.
We gaan het allemaal zien of niet
[/quo
zal je net zien: krijgen we alles in Dordrecht en Amstelveen.
kan zomaar!!
kan zomaar!!
[/quote]
Dat mag van mij zomaar gebeuren haha .. maar liever heel NL de volle laag..
Maarja.. we gaan het zien .. kijk sowieso altijd wel uit naar de foto's en filmpjes...
kan zomaar!!
Dat mag van mij zomaar gebeuren haha .. maar liever heel NL de volle laag..
Maarja.. we gaan het zien .. kijk sowieso altijd wel uit naar de foto's en filmpjes...
Ik kan je ook geen garantie geven of mijn kaartje wel of niet uit komt. Het meest logische als ik de laatste kaarten bekeken heb in hoe meer naar het noordoosten hoe meer kans op heftig weertje. Ik zei net inderdaad nog dat GFS zo de prullenbak in kan. Maarja zonder modellen moet je met je natte vinger in de lucht gaan staan, dat werkt nog slechter Maar puur het gemiddelde van de verschillende runs is mijn kaartje tot stand gekomen. Ik zal de laatste runs nog even afwachten om een uiterst definitief kaartje te posten met comment. Die zal ik plaatsen ná 00 uur.
hehe leuke kaartje van jou ik persoonlijk had de rode zone toch ietsje meer westelijk geplaatst omdat eigenlijk geheel oost er wel goed voor staat op de kaarten en ik baseer het dan op cape waardes, stp waardes en het noodweercentrale (neerslag) filmpje wat betreft het neerslag | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 22:06 uur, door NitroGenetics
Wel... gloeiende.... nog steeds precies om Terschelling heen!
Edit: Estofex en Karim laten nu wel heel lang op zich wachten zeg! Als ze nog iets langer wachten kunnen we het zelf ook wel zien aankomen vanuit onze achtertuin. | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 22:13 uur, door Eilander
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Vooral dat er vandaag niet veel is gebeurt maakt de situatie alleen maar erger.
De buien hebben morgen de energie voor het oprapen. De avond lucht was ook al enorm chaotisch.
Een grote onstabiliteit. Zoals al eerder gezegd als morgen de puzzelstukjes goed in elkaar vallen hou je vast...
Dat is mijn hoop natuurlijk die ook een beetje meedoet hahah slaap lekker allen die gebukt gaan onder de klamme deken der benauwdheid