Een pikante en vrij onzekere dag. Wat vooral opvalt is de enorme gradient op het KF (zie theta-E/-W) en de belachelijke windsnelheden in vrijwel de gehele atmosfeer morgen vlakbij het front. Bovendien echt heel forse optilling aan de voorzijde van de hoogtetrog. Levert een actief KF op met (embedded) regen- en onweersbuien (dus ook voor het westen wellicht een embedded onweer). Onweerskansen worden naarmate je oostelijker komt groter, wellicht vlak voor het KF vanaf de grond, wat met een agressief windregime héle pittige jongens op kan leveren. Wat dat betreft kan ik me goed in Jan en Karim z'n verwachting vinden.
Feit is dat de timing natuurlijk belabberd is. Als dit een uur of 6 later was binnen gekomen....:| | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 20:25 uur, door marsel
Feit is dat de timing natuurlijk belabberd is. Als dit een uur of 6 later was binnen gekomen....:|
Als dit 6 uur later was gekomen dan hadden we waarschijnlijk het zwaarste weer sinds 30 jaar gehad. De combinatie van alles is gewoon zeer heftig. Vooral de windsnelheden zijn behoorlijk extreem naar mijn mening.
Hou op jij Maar goed we mogen ook blij zijn dat we morgenvroeg al in het onstabiele gedeelte zitten
Dat klopt, hoe meer naar het noordoosten hoe heftiger ze worden.
Daar mogen we zeker blij mee zijn. Zeg Jan, weet jij hoelaat het koufront aan gaat komen? Ik kan het namelijk nergens echt goed vinden. | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 20:32 uur, door Ricootje
Dan moet in Oost en Noord-Oost Nederland toch bijna 30°C mogelijk zijn?
hier zie je het goed. http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
Wow dat is een duidelijk filmpje mbt het koufront....thx!
zijaanzicht van dat mooie buitje ten westen van Nimwegen, moet ik het maar mee doen vandaag
hey dat is thuis toch?
die bui zag ik ook net over komen zag er wel ff n beetej leuk uit alleen niks uit gekomen....
Feit is dat de timing natuurlijk belabberd is. Als dit een uur of 6 later was binnen gekomen....:|
Thanks!
Ben benieuwd hoe het nu voor het NW-en uitpakt. De UKMO run laat alles precies om ons heen gaan, maar het verandert allemaal snel.
Mogen al niet klagen, vandaag een officiele wolkbreuk en nog een paar mooie luchten als toetje.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!