Herfst is op fotografisch gebied 1 van de mooiste seizoenen.
Het hoort er ook gewoon bij, zodat je de andere seizoenen ook weet te waarderen
al sinds mijn vroege jeugd ben ik bezeten van onweer en storm.
Sinds ik op het forum rondzwalk is dat alleen nog maar aangewakkerd.
Ik kan als een klein kind genieten van het ergste weer, daar waar anderen zich verschansen, zoek ik het juist op.
Waar zou die 'gekte' vandaan komen, het is bij mij soms echt een obsessie.
Mijn vraag aan jullie :
wie is er nog meer zo wappie ?
gewoon nieuwschierig
Hiero, ikke.
Herfst is het mooiste jaargetijde, daarna de winter.
Verklaar mij maar voor gek.
Ik geef niets om een mooie lentedag waarin niets gebeurt.
Stormen moet het, regenen, hagelen, onweren, of een dik pak sneeuw.
Dan verwacht je niks en wordt je verrast.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
En ik zag net vanaf Rotterdam Centraal echt een geweldige bloemkool tussen de wolkenkrabbers door. Foto gemaakt rond 16.45 op Rotterdam Centraal.
En dezelfde bloemkool vanuit de trein. Gemaakt omgeving Rotterdam Lombardijen rond 16.50. Als je goed kijkt zie je naast alle rare wolkenstructuren ook nog een laagje pileus op die bloemkool. Deze bui heeft zich volgens de buienradar tot leuk onweersbuitje ontwikkeld.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
hoihoihoiiiiiiii!!
Als die bui een beetje doorstoomt dan is het om 02.00 al prijsschieten i.p.v. pas om 05.00...
Vooral in het oosten schijnt vrijdag de zon eerst nog. In de loop van de ochtend komen er van het zuidwesten uit mogelijk pittige (onweers)buien ons land binnen. In korte tijd kan er veel regen vallen (lokaal 50 mm) en de onstabiliteit van de atmosfeer is dermate groot dat het eveneens tot hagel en zware windstoten (90 km/uur) kan komen. De maxima lopen uiteen tussen 19 en 26 graden.
De ontwikkelingen voor vrijdag blijven sterk afhankelijk van het traject van de uitdiepende Franse storing. Ook de capriolen van het nachtelijk onweerscomplex boven Duitsland kunnen van invloed zijn op de situatie voor morgen. Duidelijk is wel dat het in de achterkamer van de storing flink gaat waaien. De wind gaat in de middag van oost tot zuidoost naar zuidwest en wordt aan zee en op het IJsselmeer krachtig..
Ik heb morgenmiddag vrij.. ben ik dan nog op tijd, (mocht het evt ook hier in het westen komen) of ben ik dan al te laat? | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 18:33 uur, door richard
JA, dat zeg ik toch!!!!!
Officieel een wolkbreuk. Weerstation op 100 meter afstand meldt iets meer dan 12mm in 10 minuten.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
we wachten er ook met zn allen op dat het zich gaat ontwikkelen,wat ook gaat gebeuren.
kijk die rooie pitten nu al westen frankrijk ohoohoh.
ik ben er klaar voor hier!
Weet ik verder ook niet, zal vast wel misschien, maar volgens mij moet het nog allemaal ontstaan.
Is er al bekend hoe het laagje zal gaan trekken, westelijk of toch meet oostelijker? (las jan z'n weerbericht net)