Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Dat is nou precies wat ik bedoel. Achter de link van Jan lijkt het dat de zwaartepunt voor het Zuidoosten morgenochtend al is. Ik ben benieuwd.
Wat het spul boven Frankrijk betreft... laat het alsteblieft uitblijven. Zeker weer zo'n MCS met voornamelijk regen in de nacht over het land krijgen en morgenvroeg de hele tijd onder de bewolkingsrestanten (Convective Junk) zitten waardoor de opwarming uitblijft.
Modellen zullen wel blijven zwabberen door de wel/niet kans van vandaag en de invloed daarvan op morgen. Het zal dus inderdaad afwachten zijn. Voor het chase target morgen... probeer uit te vinden waar de buien in grondwind komen die het meest gedraaid is ten opzichte van de bovenlucht winden. Zoek geisoleerde cellen, of onderbrekingen in een eventuele lijn (de bui aan de onderkant van een lijn is vaak het interessants, deze wordt Tail End Charlie genoemd )
Daniel
Ha, zie je wel. Ik dacht dat ik het niet goed had gehoord maar ik hoorde ook een donder (heel licht).
Trok langs W'huizen heen, wel mooi om te zien iig!
Ik ben erg benieuwd naar morgen. Ik moet eerst 's ochtends werken maar als ik eerder begin dan ben ik eerder klaar.
Misschien even een auto pakken als de buien niet zo heel erg uit de richting zijn.
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
Een MCS 's nachts net als afgelopen dinsdag verkies ik boven de buien van morgen overdag
Nou bedankt....gul van je
weet je al waar je gaat chasen morgen ?
Ik ook daar hadden we nog enigsinds plezier van in de vroeg ochtend... alles wat overdag kwam dat kwam niet
Ik ook daar hadden we nog enigsinds plezier van in de vroeg ochtend... alles wat overdag kwam dat kwam niet
[/quote]
Ja dat kwam dus niet omdat die MCS was geweest s'nachts. Die was niet bedoeld. En van die MCS maak ik dus niets mee want dan lig ik in mijn nest. Turlijk is onweer s'nachts erg mooi ivm de lichtshow, maar ik vind het ook wel erg gaaf om de dynamiek in de lucht te kunnen zien overdag. Rolwolken shelfclouds en draaiende toestanden in de lucht zie je niet als het donker is. Ieder zijn mening dus...
Neeee!!
En wat is een cb?
Cumulonimbus, letterlijk stapelwolk waar regen uitvalt, die in de zomer vaak uitgroeien tot onweersbuien.
Over tijden kun je beter nog niks zeggen/vragen.
En wat is een cb?
ik verwacht het moregn om 16:53:17 recht boven je....
tijden zijn onvoorspelbaar
een cb staat voor een bui dat potentie heeft voor onweer | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 16:47 uur, door NitroGenetics