Ik denk dat je lijnen te schuin lopen, als je ze verticaler plaatst pak je Limburg er ook nog bij, dat lijkt me realistischer. Zeker als het noodweer vanuit het zuiden moet komen. Misschien activeert het in het noordoosten nog extra door de dynamiek, maar in Limburg en oosten van Brabant kan het ook zwaar noodweer worden.
Citaat van Tatanka, donderdag 25 augustus 2011, 11:24 uur Weet niet of ik ze mag plaatsen anders verwijder ze maar gewoon....kijk al een tijdje op deze pagina weet niet op welke bassis hun informatie strekken maar ik kijk hier al een maandje of 2 op als er onweerskansen zijn....en het is 1 van de weinige keren dat ze met een special wheather statement komen..severe thunderstorms whith gusty winds,large hail and heavy rain
het kmni is gewoon erg voorzichtig met het geven van waarschuwingen mede omdat er in het verlede veel is gebeurt
ga er maar vanauit dat ze wel op de hoogte zijn van het weer
ik verwacht ook vrijdag ochtend een weer alarm van hun ongeveer
http://www.dumpert.nl/mediabase/1675431/c8...e_hagelbui.html
moet je maar op je kop krijgen ben je meteen bewusteloos
De Ardennen hebben een soort van eigen mini klimaat en ik heb weinig races meegemaakt waarin er niet een bui(tje) viel in het weekend.
Extreem weer echter, als dat voor morgen worden verwacht, zou een reëel gevaar op kunnen leveren, omdat hier tienduizenden min of meer onbeschermd in de buitenlucht staan! Ik heb hier ook geen bliksem afleiders gezien. Dit is wel zo rond de Nurburgring in de Eifel.
Dit gebied zou vrijdag dus "high risk" zijn en dan zijn ook de vrije trainingen met al redelijk wat publiek. Hoop dat er geen ellende van komt.
En dat Lewis of Jenson mag winnen
En dacht een flink aambeeld te zien richting het westen, maar dat zal misschien een restand zijn geweest, vast niet wat daar nu boven Engeland zit.
kon helaas geen foto nemen, lukt niet met mijn mobiel van die afstand!
[attachment=68302:kaartNL2....gifdwrg.gif]
Typisch he.... Zeeland weer een mooi groen kleurtje.
Maar wie weet, ik zit met Tholen tegen de Brabandsche grensch.
En dacht een flink aambeeld te zien richting het westen, maar dat zal misschien een restand zijn geweest, vast niet wat daar nu boven Engeland zit.
kon helaas geen foto nemen, lukt niet met mijn mobiel van die afstand!
Cirrus heb ze op foto volgens henk teken van een warmte front...aangepast henk je was me voor ik heb fotos bij je gepost vanuit bovensmilde | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 12:52 uur, door Tatanka
Zo dan, Dat is niet mis zeg die hagelstenen. Zal je inderdaad maar op je pan krijgen pfff.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Cirrus bewolking, voorbode van storm of naderend warmtefront.
Oke Ja inderdaad dat bedoel ik. Allemaal boog structuren.
Bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd! | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 12:58 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Op een goede zomerse dag kan het makkelijk 60 graden in de zon worden... je moet niet naar de temp. in de zon kijken, maar naar de temp. in de schaduw, 33.4 graden in de zon is nog weinig.
Cirrus bewolking, voorbode van storm of naderend warmtefront.
Is het geen Altocumulus in golfachtige structuur? (Ac Undulatus)...is een voorteken dat het binnen 24 uur misgaat P
lijkt wel op een combi van Ac (altocumulus) met Ci (Cirrus) Undulatus...correct me if I am wrong, ben benieuwd naar jullie mening vooral gezien het onweer voor morgen.. | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 13:00 uur, door stratocumulus
Reinier waarschuwd vooral in het Oosten voor zwaar noodweer. Zijn verwachting is verder dan ook (net als de mijne) dat gewoon heel het land onweer krijgt. ik zit te denken aan een multi-supercell alhoewel het nog wat ver weg is.