Kom op nou zeg, minder? Juist beter... Timing ook beter. Ook die windstoten zijn volstrekt uit de lucht gegrepen. Want dit had alles te maken met eventuele downburst! Citaat KNMI:
Om 12 UTC vrijdagmiddag staat er aan de oostzijde van het laagje op resp. 2000 vt, 850 hPa en 700 hPa resp. rond de 35, 50 en 60 kn. Ivens komt in het oosten van het land met uitschieters tussen de 60-70 kn. De handmethode (Fawbush-Miller) komt uit rond de 70 kn als maximale uitschieter. In een goed ontwikkelde downburst zijn dus windstoten van 110-130 km/u mogelijk. Deze waarden zullen natuurlijk lang niet overal gehaald worden maar het is duidelijk dat de situatie voor het oosten van het land potentieel zeer gevaarlijk is. | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 12:14 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Dat klopt, maar dan moeten ze dat natuurlijk zeggen (vanuit i.p.v. in het zuid-westen), want in het noordoosten gaat de gemiddelde luisteraar gewoon met de tent op pad
Om 12 UTC vrijdagmiddag staat er aan de oostzijde van het laagje op resp. 2000 vt, 850 hPa en 700 hPa resp. rond de 35, 50 en 60 kn. Ivens komt in het oosten van het land met uitschieters tussen de 60-70 kn. De handmethode (Fawbush-Miller) komt uit rond de 70 kn als maximale uitschieter. In een goed ontwikkelde downburst zijn dus windstoten van 110-130 km/u mogelijk. Deze waarden zullen natuurlijk lang niet overal gehaald worden maar het is duidelijk dat de situatie voor het oosten van het land potentieel zeer gevaarlijk is.
Ik heb helemaal niks uit de lucht gegrepen, misschien is het een aanradar om het stuk nog eens goed te lezen Ik bedoelde trouwens met minder, minder neerslag.
Om 12 UTC vrijdagmiddag staat er aan de oostzijde van het laagje op resp. 2000 vt, 850 hPa en 700 hPa resp. rond de 35, 50 en 60 kn. Ivens komt in het oosten van het land met uitschieters tussen de 60-70 kn. De handmethode (Fawbush-Miller) komt uit rond de 70 kn als maximale uitschieter. In een goed ontwikkelde downburst zijn dus windstoten van 110-130 km/u mogelijk. Deze waarden zullen natuurlijk lang niet overal gehaald worden maar het is duidelijk dat de situatie voor het oosten van het land potentieel zeer gevaarlijk is.
Jan, kun je iets zeggen over de timing van de buien? Hoelaat ongeveer? Dit ivm een buitenactiviteit tot een uurtje of 15.00 uur morgenmiddag.
hmmm.. denk dat limburg ook nog wel oranje kan
Ik vraag me af waar ze dat op gebasseerd hebben. Het hele zaakje schufit vrij snel weg van belgie. Noordoost Nederland zit wat mij betreft het best. Misschien toch omdat ze in de middag een nieuw MCS verwachten, kortom wordt wle weer moeilijk hoor.
Juist dat zeg ik, een beetje afhankelijk van het MCS wat misschien gaat ontstaan. Ik zal later vanavond nog een kaartje posten over de laatste stand van zaken.
lol
Heerlijk weer nowcasten morgen Het is weer genieten, zelfs mochten we hier niks krijgen, mensen geniet gewoon van de ontwikkeling van het weer en als je bang bent het te missen en er de mogelijkheid toe hebt, zoek het dan op, dan mis je ook niks
**genietstand ingesteld**