zie hier http://www.rtl.de/cms/news/rtl-aktuell/unw...-23-845908.html
Idd,maar t is zo mooi om dit mee te maken
Los van de schade natuurlijk,de keerzijde.
enne,voor mijn rotstuinplanten is t ook niet al te best!
EINDHOVEN - De schade van de wateroverlast van dinsdag in het oosten van Brabant is nog amper hersteld of een nieuwe onweersbui trekt alweer onze kant op. Donderdag hebben we nog niets te klagen, maar vrijdag lijkt het extreme weer opnieuw toe te slaan.
Boven Frankrijk ontstaat donderdag een onweersstoring. Die trekt richting het noorden en zal naar verwachting vrijdagochtend boven Brabant hangen. Casper Hootsen van Meteo Consult verwacht opnieuw wateroverlast in delen van Brabant. "Onweersbuien met hagel en hevige windstoten trekken vrijdag over het zuiden van Nederland."
Beter weer in het weekend
Dinsdag was alleen in de ochtend sprake van onweer, maar vrijdag zal het noodweer de hele dag huishouden. Voor het weekend verwacht weerman Casper Hootsen minder extreem weer. "We krijgen meer zon te zien, maar de temperatuur daalt."
Ik neem aan dat je over vrijdag praat?
Doe ik ook verder niet, maar ik dacht het was het vermelden waard.
Flinke verticale wind shear, dat zou dus betekenen dat de kans op grote hagel behoorlijk groot is!
En zag ik daar een heel klein STP gebiedje van 4? Omg!
Spannende dag morgen. Ik denk dat ik in de middag maar vrij neem
@ Jan, zijn er al kaartjes van de wolkenhoogte, en hagelgrootte?
Ziet er goed uit! Tot 14 km en zelfs tot 16 km in N Duitsland
Nieuwe run dus nog iets heftiger als ik dat STP kaartje zag?
Dat weet ik niet, we zijn dan inmiddels 2 runs verder al willen hun met een nieuwe update komen. Geeft niets, dan hebben we ook meer zekerheid voor morgen
zo donker dat het werd. Zelfs met een bouwlamp aan konden we niet doorwerken.Wind bliksem hoos het was echt mooi.
En nu morgen weer kansen. Het houd maar niet op.. JIHAAAA De dynamiek is inderdaad berehoog. Die tornado die we met zijn allen willen meemaken komt ieder jaar dichter bij. wie weet? Voor vandaag lijkt het te gaan meevallen,maar ja ge wit het nie.. Maar ik schaar me achter de vooruitziende blik van jan...
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/2...-in-vorige.html
Daniel
Inderdaad.
We wachten het af kan leuk worden morgen!
Hopen dat het even wacht. Morgen eerst om 11 uur een vergadering. Dus niet eerder dan 1 uur graag!
Dan over Estofex: Karim had het tot voor kort hetzelfde staan voor vandaag. Maar volgens mij nu aangepast en iets afgezwakt. Mooie kaart voor morgen. Ik hoop dat het nw-en iets meer mee krijgt dan hij intekent. | Gewijzigd: 25 augustus 2011, 09:44 uur, door Eilander
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!