Best goed gelukt!
Foto genomen bij Storckhorsterdijk, Lievelde
23-08-'11 om 16.46 uur | Gewijzigd: 24 augustus 2011, 02:12 uur, door dv_chaser
Wat ik nu al een aantal keren heb gezegd;
Kies je HDR foto's zorgvuldig uit, niet alles wordt beter met HDR. Zeker op gebied van spoor heb ik daar ervaring mee HDR werkt het best op het moment dat je tegenlicht hebt & wolken, of als je de lucht wil belichten, maar de ondergrond dan donker wordt. Als ik namelijk eerlijk ben; werken ze hier niet zo goed. Vooral de 2e heeft een loos effect voor mijn gevoel.
Wat al eerder is gezegd is inderdaad een beetje oppassen met de schuifjes. Feit blijft echter wel dat je door slechts experimenteren en fouten maken zult leren.
Ik heb verschillende websites over HDR gezien. Mijn favoriete HDR artiest blijft Zardo Hij creëert surrealistische beelden met HDR. Een kunst op zich.
Verder, blijf vooral experimenteren! | Gewijzigd: 24 augustus 2011, 10:08 uur, door Sharon Huls
HDR heeft twee kanten, sommige willen juist surrealistische visuals maken en andere juist extreem realistisch, zoals het oog het waarneemt. Feit blijft dat men het zo moet maken zoals men het zelf het mooist vind. Soms is het prettig wellicht om de regels te volgen maar over het algemeen wordt het het meest interessant als je 'out of the box' denkt, niet mainstream mee doet, maar uit je comfort zone gaat en lekker je eigen gevoel volgt. Have fun with it!