Sinds enige tijd ben ik al bezig met lightningtriggers. Nu is mijn vraag naar jullie toe, of er belangstelling cq interesse in is. Dit is om een idee te krijgen hoeveel er eventueel besteld kunnen worden, mocht alles doorgaan. Persoonlijk koop ik mijn spullen liever in Nederland en dan ook nog het liefst bij een erkende fotozaak, dit heeft bij mij zijn reden. Garantie, klantvriendelijkheid en vooral de duidelijke uitleg. Dit zijn bij mij drie dingen die erg hoog bij mij in het vaandel staan, vooral met materiaal voor fotografie.
Hierboven heb ik een poll staan, persoonlijk hoop ik dat jullie ook je antwoorden kunnen toelichten. De ja antwoorden, maar ook de nee antwoorden van de poll. Zelf stem ik ja, kan niet wachten om overdag foto's te maken van de bliksem. Zeker na vandaag niet! Ik probeer dit samen met een fotozaak op poten te krijgen voor de fotograferende onweergekken
| Gewijzigd: 24 augustus 2011, 08:20 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Is het een wedstrijd dan? Is gewoon een perfect hulpmiddel
Als alles door gaat is het misschien wel een leuk idee om hier elkaar's ervaringen te delen of als je vragen hebt dat je ze hier kan stellen.
En inidien het niet al te duur is wil ik er wel over na denken. Zelf cannon 550D en 1000D in bezit. Neem aan dat het allemaal via de flitsschoen word bevestigd? En is het universeel voor alle DSLR cams?
Dus is in mijn situatie met gebruik van meerdere cams in het "veld" tijdens de chase wel een aanwinst!! Maar met de BULB stand met draadontspanner werk ook ideaal!
's nachts wel ja. Maar overdag is een ander verhaal. Voor overdag zou ik zo'n trigger wel willen, voor 's nachts niet.
[edit] wat ik wel vind, is dat mensen straks niet meer leren met hun camera om te gaan. Ze sluiten die trigger aan en ze zetten hun camera op statief en kunnen gewoon op automatische stand een bliksemfoto maken.. Het heeft een beetje 2 kanten.. De kunst gaat er wel een beetje van af zo.
...maar heb wel ja gestemd.. ik wil er wel een bestellen ja. (Als die op een canon 350D kan) | Gewijzigd: 24 augustus 2011, 08:29 uur, door Pgs3000
Met een lightning-trigger zou je ook van een wat minder actieve onweersbui mooie foto's kunnen make. Dus als er 10 ontladingen in 5 minuten zijn, kun je ze alle 10 misschien wel op de foto zetten. En hier spreek ik zelf dan over ervaring qua minder actieve bui, heb er een abbo voor om weinig onweer te bekijken maar blijf proberen en gemotiveerd om elke keer een bui te gaan opzoeken!
Natuurlijk zit er een prijs kaartje aan, dit zal natuurlijk ook mee spelen. En zal mezelf rond die tijd ook meer in verdiepen(als er meer triggers in Nederland komen), om zo een goeie keus te maken.
Mensen die zeggen dat het vals spelen is.. eeh klikse
EDIT:
Zelf heb ik ook nog een goeie film camera in bezit(vind ik) en vind het lastig om twee apparaten tegelijk te bedienen. En al helemaal om goeie onweer foto's te maken EN het te filmen. | Gewijzigd: 24 augustus 2011, 08:58 uur, door Tricker