Ik wordt wakker van wat regen op mijn dakraam, en hoor plots een donder.. ik denk het zal toch niet?
Maar jawel, een klein onweersbuitje komt over me heen, maar stelt voor de rest weinig voor..
Dit is in feite het enige wat ik zag, een paar regen gordijnen en wat donkere wolken, opzich een lachertje.
Tegen het einde van de middag zie ik een systeem onder mij doorgaan met weinig activiteit.
Maar als ik mijn hoofd uit het dakraam steek zie ik dit gevaarte!
Een prachtige CB met potentie voor onweer, alhoewel dit volgens de radar uitblijft..
Maar dat maakt voor het oog niets uit, het ziet er gewoon schitterend uit vanaf deze hoek!
Vanochtend 23-08-2011
Na een sneakpeak op twitter zie ik tot mijn grote verbazing "noodweer" hier "noodweer" daar..
Ik gelijk buienradar erbij gepakt en jawel hoor, het Oosten zou gehit worden, integenstelling tot het Westen wat in eerste instantie verwacht werdt..
Na de hemel afgespeurt te hebben, lijkt er iets niet te kloppen volgens de radar.. Het systeem zou nu recht boven mij moeten zitten, maar de werkelijkheid is anders..
Dit is wat ik op dat moment zie..
Ik verwachte er niet veel van, maar van het ene op het andere moment sloeg het weer om, en kwam de regen met bakken uit de lucht.. Qua onweer viel het redelijk tegen, af en toe een flits en een beetje gerommel..
Helaas heb ik niet meer foto's kunnen maken ivm de hevige regenval!
1 Positieve CG gezien, waarop 2 minuten later een woningbrand werdt gemeldt.
Geen ernstige schade, en er was ook geen rookontwikkeling te zien..
Al met al een leuke 2 dagen! | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 15:44 uur, door Joey