Ik ben hier waarschijnlijk met een totaal andere reden dan jullie allemaal, maar dat heeft me niet tegengehouden om lid te worden en mezelf eens voor te stellen.
Mijn naam is Myriam, ik ben 20 jaar oud, ik studeer in Amsterdam en woon vlakbij Rotterdam. Al sinds ik een klein kind was heb ik een enorme angst voor onweer, die door meerdere gebeurtenissen de laatste jaren (o.a. in een gigantische onweersbui in een tentje zitten bovenop een heuvel onder een hoge boom) is uitgelopen tot een panische angst, wat dus inhoudt dat ik compleet mezelf verlies als het hard onweert. Ik durf niet in mijn slaapkamer op zolder te zijn 's nachts en slaap dus wanneer er maar een kleine kans is op onweer al beneden op de bank, als er dan werkelijk een bui losbarst begin ik compleet te trillen en vaak ook te huilen, uit angst. Tijdens de laatste stevige bui heb ik in elkaar gedoken in een hoekje op de trap gezeten, ik durfde me niet meer te bewegen.
Inmiddels ben ik hier helemaal klaar mee. Angsttherapie bij een psycholoog kan ik niet betalen, dus als ik van mijn angst af wil, zal ik het zelf moeten doen. Stap 1: inzien hoe mooi en bijzonder onweer eigenlijk is. En daarom ben ik hier, om hier te praten met mensen die onweer juist fijn vinden, die het leuk vinden als het onweert en er leuke verhalen over kunnen vertellen, in plaats van allemaal angstverhalen. Ik vind het prachtig om foto's of filmpjes van onweer te bekijken, maar in het echt durf ik absoluut niet te kijken.
Vanmorgen heb ik al een klein deel van mijn angst overwonnen door buiten te lopen terwijl het rommelde en een beetje flitste (ik moest wel), en wonderbaarlijk genoeg bleef ik redelijk rustig. Ook nu voel ik me goed rustig terwijl het buiten toch goed rommelt nu. Dus ik ga zeker vooruit, en ik hoop dat lezen en posten op dit forum me daar een beetje verder in kan helpen. Ik wil ook onweer leuk kunnen vinden!
Groetjes,
Myriam
Ik heb totaal geen problemen met onweer, maar op 1800 meter hoogte in de franse alpen met onweer werd mij toch ook even teveel | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 11:08 uur, door Erwin Kats
Onweersdagen: 0
Leuk dat je je toch hebt aangemeld voor OnweerOnline. Ik hoop dat je, door middel van deze site, van je angst kan afkomen Zodat je met andere ogen naar onweer kan kijken, en niet trillen uit angst, maar juist uit spanning en adrealine!
Welkom