Dat kan maar zo , ik hoor net dat er in Wijhe (dorp in de buurt) een windhoos is geweest, ook in de ochtend gebeurd (3 bomen omgeblazen)
Dacht zelf ook al aan een wallcloud, maar had hem in de chat laten zien, toen zag niemand er wat in. (heb daar ook niet alle foto's laten zien) Dit is idd de bui waar in wijhe een windhoos uit is gekomen.
Als je goed naar vooral de laatste foto kijkt zie je rechts aan de wallcloud een stukje(slurfje??) naar beneden komen...kan dat op die plek?Ik heb het vergeleken met andere wallclouds op google en het zou kunnen volgens mij.... zou dat stukje het begin kunnen zijn in de windhoos?
Dit is de bewuste bui die ik ook op de foto heb staan:
bron: Nieuwsartikel salland centraal: Windhoos haalt bomen neer in Wijhe
Gepubliceerd op maandag 22 augustus 2011 om 11:51 Een windhoos heeft in Wijhe een aantal bomen uit de grond getrokken. Het weersverschijnsel zorgde voor schade op De Brabantse Wagen en aan de Wijhezicht in Wijhe. De storm bestond uit een hevige buit die gepaard ging met onweer, zware windstoten en hevige regen.
Bron foto: Salland centraal.
bron: de stentor.
WIJHE - Een windhoos heeft zondag aan het eind van de ochtend drie bomen omver geblazen aan Wijhezicht en de Brabantse Wagen in Wijhe. Aan de Brabantse Wagen ging een kastanje om. De boom blokkeerde de weg waarna de brandweer uitrukte om de boom weg te halen.
Bij een speeltuin aan Wijhezicht gingen twee wilgen omver. Ze vielen deels op een schuur ter plaatse. De brandweer zorgde er hier voor dat de schuur weer vrij kwam. De bomen zelf liggen er nog en zullen maandag moeten worden opgeruimd door de gemeente, eigenaar van de bomen.
De windhoos trok over een deel van Wijhe op het moment dat het verder windstil was maar het dorp wel werd getroffen door de zoveelste enorme regenbui - inclusief hagel. In korte tijd viel er een enorme hoeveelheid water in dit deel van Wijhe, waar de afgelopen weken diverse keren huizen onder water kwamen te staan.
Dit keer lijkt er geen waterschade te zijn ontstaan, ook al doordat de gemeente direct maatregelen trof toen woningen aan de Veerstraat twee keer binnen een week onder water stonden. Afgelopen week werd er een nieuwe riolering aangelegd in het gebied, een particuliere tuin die bij elke hoosbui zwaar onder water kwam te staan is in opdracht van de gemeente voorzien van een afvoerput.
bron foto: stentor