Om 8 uur in de ochtend trok een fel onweersbuitje over Homoet. Een mooi dicht neerslaggordijn was ook te zien:
Verder heb ik die ochtend geen foto's gemaakt, omdat ik met familie een half dagje ging zwemmen in Oss. Eenmaal thuis verwachtte ik heel veel, het KNMI kwam met code oranje, en ESTOFEX had zijn waarschuwingsgebied geupgrade. Na het herhaaldelijk checken van de buienradar kwam ik al vrij snel tot de conclusie dat het noodweer hem niet meer ging worden.
Aangezien ik het toch niet kon laten, ben ik even naar buiten gegaan met mijn camera in de hand. Ik MOEST gewoon naar buiten, later zag ik ook waarom, en ik ben ook blij dat ik ook mijn camera mee had genomen: Een prachtig funneltje liet zich bijna boven mijn achtertuin zien. Flinke rotatie in het funneltje zelf, en een wat tragere rotatie in de uitzakkende basis erboven. En toch nog een bestaansduur van een kleine anderhalve minuut!:
Nog geen half uur later kreeg ik dan ook nog mijn portie onweer. Een vette CB die flink aan het klappen was trok me net voorbij, maar dat maakte me niet uit, gezien het prachtige uitzicht:
Nog even een panorama:
Dan denk je dat je die dag alles hebt gehad... krijg je ineens dit :
Nu maar weer op naar de volgende goeie onweerskansen, want het kan zomaar het eind van het seizoen zijn.
Groeten Wilfred
Zo mooi heb ik ze niet gezien omdat toen het onweer hier (Döttesfeld) arriveerde, omdat het al donker was
Schitterende beelden!!! | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 11:01 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Heb het van RTL nieuws terug gekeken, geniaal!
Mag je Reinier wel bedankten, die heeft denk ik die foto aanbevolen
Aangezien hij het over sterke rotatie heeft lijkt me dat je nu een blik kritisch teveel open hebt getrokken...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Meneer van den Berg tweete dit erover:
Weernamreinier Reinier van den Berg
@Wjans92 @yoramdelangen @jantje Grappig vrij duidelijk voorbeeld van een funnel. Mooi werk.
Allemaal bedankt voor de reacties trouwens!!