Ooudere foto's heb ik mijn albums gedaan, dus als je je verveelt
Hier maar een beginnetje:
Vanaf m'n balkon (21-08-2011)
M'n eerste chase (21-08-2011), ik ben om half 6 weggereden en richting Emmen gereden aangezien het daar al 2x eerder redelijk los was gegaan, dus had ik m'n hoop daar op gevestigd, echter gebeurde er vrij weinig meer, in Emmen toen maar een McFlurry gescoord en deze foto nog gemaakt:
Daarna nog even verder gereden richting Nieuw-Dordrecht/Oranjedorp, maar er was echt niets meer te beleven, dit was de donkerste wolk:
en nog even een foto'tje die ik vrijdag (19-08-2011) vanaf mijn werkplek heb geschoten, uitzicht martinitoren van Groningen
| Gewijzigd: 22 augustus 2011, 10:49 uur, door Roan
Je hebt zo een geluk gehad met dat noorderlicht!
Ik was vorig jaar oktober in Ijsland en 3 avonden wezen kijken, maar het wilde maar niet
Nou ja, des te meer redenen om nog eens terug te gaan! Prachtig land trouwens
Tromsø schijnt ook super te zijn voor het spotten van Poollicht
@Armin
ja ik weet het het was idd een gelukje, ik ging precies heen toen in nederland het noorderlicht ook net in het nieuws was aangezien er een dikke zonnestorm was. We hebben de 1e avond (toen het op z'n hefstigst was helemaal niets gezien, het was kraakhelder) dus ik had de hoop al opgegeven, volgende dag goed spaceweather in de gaten gehouden en uiteindelijk tegen een uur of 11 naar buiten gegaan en liepen richting de baai van reykjavik en daar was het!! Wow echt een hele bizarre ervaring iig!
Ga in maart naar fins lapland (saariselka, 300 km ten noorden van poolcirkel) dus de kans dat ik het daar weer zie is enorm groot, Tromso is idd de beste spotplek, echter omdat het aan zee licht heb je daar nog wel eens te maken met wolken en dat zou jammer zijn, dus daarom voor het 'veilige' onbewolkte (maar heel erg koude) binnenland van Finland.
Dus ik wil jullie deze ook niet onthouden, de eerste is trouwens geschoten met m'n telelens, de 2e met de Tokina.
Het zijn gewoon de ruwe foto's, geen zin in photoshop (en waarschijnlijk worden ze er ook niet veel beter op)
wat bij deze wel grappig is, dat onder de blauw/violette band, al gelijk weer een mini regenboogje zit, en boven de 'grote' regenboog zat dus nog een 2e boog (dus eigenlijk 3e) jammer dat ik die niet in 1x er op kreeg
| Gewijzigd: 30 augustus 2011, 09:35 uur, door Roan
maar beter laat dan nooit!!!
Wat een Schitterend-Mega-Mooie fotoverslagen zeg!!!!!
absurd gewoon (in zeer positieve zin bedoeld )
PS: die foto van het poollicht zat ik gewoon 6 minuten vol verbazing te kijken en dacht : WAUW...... dit is de topper!! )
Je bedoelt bij Tingvellir (ben ik wel geweest, ook bij de geisers zoals je wel in de andere foto van ijsland kunt zien), nee deze heb ik aan de rand van Reykjavik gemaakt, dit was 5 minuten lopen vanuit het hotel. Maar aan jou foto te zien heb jij het dus ook gezien
@gerard
wow! ik weet niet wat ik moet zeggen heel erg dankjewel!
ik ben blij dat je de foto's mooi vind.
Ja dat poollicht is echt bizar, je kunt dus wel nagaan hoe ik me voelde toen ik het echt zag, het licht beweegt boven je, het 'verdampt' en komt daarna weer tevoorschijn en je krijgt er gewoon niet genoeg van.. Daarom ga ik in maart dus naar Fins Lapland (saariselka) om het allemaal nog beter/mooier/vaker te zien!
en echt nogmaals bedankt voor het mooie compliment | Gewijzigd: 30 augustus 2011, 22:59 uur, door Roan
ja dat hadden ze ons ook verteld, als het maar fel genoeg is kun je het overal wel zien. We zouden nog zo'n northern lights excursie doen, maar die was afgelast wegens de dikke bewolking, de dag erna gingen we al door naar New York, dus hebben gewoon ons geld teruggekregen.
Was het ook jouw eerste keer dat je het zag? ik vond het echt adembenemend!