Een klein lagedrukgebied boven de Noordzee trekt noordwaarts weg. Restanten van de bijbehorende back-bent occlusie liggen momenteel op de zuidelijk Noordzee en bewegen met een zuidwestelijke stroming over ons land. Een barokliene zone ligt vandaag en morgen ten zuidoosten van ons land en vormt de scheiding tussen de warme lucht boven het Europese vasteland en de koelere lucht boven Noordwest-Europa. Een golf in dit front dat om 06 UTC boven Zuidwest-Frankrijk ligt trekt aan eind van de middag en begin van de avond ten zuidoosten van ons land naar het noordoosten. Morgen bevinden we ons in het gebied tussen de genoemde barokliene zone te oosten van ons en een frontaal systeem boven de Engelse oostkust.
NEERSLAG:
Boven ons land en de bij de back-bent occlusie waar heel af en toe wat lichte motregen valt, Hirlam overdrijft de hoeveelheid neerslag. Vandaag valt er op de back-bent occlusie af en toe een bui of wat lichte regen of motregen. In het zuidoosten kan er zich een enkele bui ontwikkelen. De kans op onweer is daarbij niet uitgesloten, KOUW komt voor Limburg met hoge kansen. Donderdag kunnen er in de loop van de middag en avond nog enkele kleine buien vallen. Zoals eerder opgemerkt het MCS boven Duitsland in de gaten houden.
GUIDANCE.
Hier ook en het trekt ook dicht.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Gisteren omstreeks 10.00u
De lucht waar ik zat in aarschot, volledig groen, dan zwart en dan brak het los.
Hope you all like the skys, is maar kort filmpje met de effectieve lucht maar o zo indrukwekkend
Citaat van Jeffrey83, woensdag 24 augustus 2011, 11:37 uur Leuk, 1 van de buurt kinderen bezig gweeest met vingerverf ?
Haha, lol @ legenda & vingerverf!
Haha! Touché!
| Gewijzigd: 24 augustus 2011, 11:43 uur, door Tyshane
denk dat je de pijl links iets oostelijk moet gaan zien..limburg wat donders en langs de oostgrens een onweerklap...mischien vanmiddag nog een pittige bui oosten,twente drenthe die richting