Het ligt deze dagen toch voornamelijk aan de warme en de koelere lijn die al vaker deze dagen over het midden van het land ligt en heeft gelegen.
Vandaar dat het noordwesten cg noorden weinig onweer krijgt met deze weersomstandigheden.
In het najaar is de zee weer een uiterst belangrijke factor voor de voeding van buien.
Ik hoop dat de buitjes rond zuid holland nog wat actiever worden dan heeft het noordwesten ook nog een beetje onweer gehad.
Morgen naar menorca in de midellandse zee, wacht af of we nog een prachtige onweersbui zullen tegenkomen.
Tot zover, tot over 2 weken en hopen op veel onweer de komende tijd voor alle onweersliefhebbers.
Vergeet niet we een koele zomer hebben gehad. De zee is nu minder opgewarmd dan andere jaren en dat kan er de oorzaak van zijn dat het westen dit jaar minder onweer krijgt.
Dat effect wordt denk ik teniet gedaan door het voorjaar
Dat occlusiefront komt erachteraan deze kant op, moet zich dan nog wat bij Frankrijk/Belgie activeren zeg maar...Hoe moet ik dat zien? Zit al een tijd naar dat kaartje te staren, en heb er van alles bij gehaald...Maar kom er niet 100% uit
Volgens de guidance zit er achter het koufront en voor de occlusie een ''valse sector'' met nog steeds vrij warme lucht maar waarschijnlijk minder warm dan voor het echte werk. Maar toch kan er dan iets (niet al te groot) ontstaan. Je ziet het eigenlijk aan de vele bewolking in Frankrijk, dat is die sector. Maar het word wel later en later nu dus de temperaturen zullen zo dalen en MCS'en houden het wel vol in de nacht maar die kleine buitjes niet hoor.
Was welkomstcadeautje van O-O
Ja.. Dat doen ze altijd bij nieuwe leden Gewoon ff lekker pesten, je kent het wel hahaha
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Ok Debbieke, je mag de knop weer loslaten, bericht is doorgekomen
FF serieus, kijk nu eens hoe de boel de hoogte in schiet op de Sat. | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 19:32 uur, door Reutel