Ik persoonlijk denk omdat het daar langer opgeklaard is met name in Zuidwest Duitsland en je zowiezo voor het koufront nog zit daar. Hogere temperaturen dus icm een hoge vochtigheid en geen instroom van koelere lucht, die buien zullen waarschijnlijk snel naar oost-duitsland trekken.
Antwoorden?
Het zal wel met bepaalde luchtstromen te maken hebben....temp is nagenoeg gelijk aan hier
Waarschijnlijk omdat de Cape en Lifted waarden daar beter zijn dan hier.
Volgens mij is doe paarse pas het koufront
Op de satrep is het blauwe het Koufront en het paarse een occlusie.
Wij zitten hier ook grotendeels voor het koufront, en de grens zou een trigger kunnen zijn.
Ja, op deze site kan je bijna alle kaarten vinden: http://vakman.weerdirect.nl/
Antwoorden?
Geen onderbouwing, maar ik denk dat de temps daar hoger zijn. De Germaniërs hebben vanochtend (op het noordwestelijke deel na) geen grote verkoelende bui gehad. | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 19:16 uur, door Der Rudi
Dus...Verbeter me als ik het fout heb, weet ook niet alles (leer veel)
Dat occlusiefront komt erachteraan deze kant op, moet zich dan nog wat bij Frankrijk/Belgie activeren zeg maar...Hoe moet ik dat zien? Zit al een tijd naar dat kaartje te staren, en heb er van alles bij gehaald...Maar kom er niet 100% uit
Het ligt deze dagen toch voornamelijk aan de warme en de koelere lijn die al vaker deze dagen over het midden van het land ligt en heeft gelegen.
Vandaar dat het noordwesten cg noorden weinig onweer krijgt met deze weersomstandigheden.
In het najaar is de zee weer een uiterst belangrijke factor voor de voeding van buien.
Ik hoop dat de buitjes rond zuid holland nog wat actiever worden dan heeft het noordwesten ook nog een beetje onweer gehad.
Morgen naar menorca in de midellandse zee, wacht af of we nog een prachtige onweersbui zullen tegenkomen.
Tot zover, tot over 2 weken en hopen op veel onweer de komende tijd voor alle onweersliefhebbers.
(Hallo trouwens, ben nieuw hier!;))
Welkom, kom er gezellig bij