Ja zie eerste post van mij aan het begin, ik blijf daar nu nog bij
hahaha..
Van dat forum word ik nog niet wijzer:p
Op beelden (in WV), is de convectie soms aanzienlijk verbeterd vlak voor een smalle langwerpige Dark/Black Stripe. Zware onweersbuien kunnen zich ontwikkelen in dit gebied. In bijzonder waar sprake is van een warme en vochtige lucht in de lagere troposfeer. Als er een hoge windsnelheid is in het onderste deel van de troposfeer, kunnen er sterke windstoten worden waargenomen in het overgangsgebied van licht naar donker van het WV beeld. Dit is het gebied waar de mogelijke instabiliteit op zijn hoogste niveau is, het gebied van de voorzijde (Cold Front of occlusie). Frontale convergentie veroorzaakt een sterke negatieve omega anomalieën. Dit is een trigger voor convectie en de daaruit voortvloeiende vermenging van wind uit hogere niveaus in de troposfeer. Zie afbeelding hieronder hoe een Black stripe eruit ziet. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Thnx 2 JAN | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 18:21 uur, door SchumiM1986
Thnx 2 JAN
Thx ik snap het
hahaha..
Van dat forum word ik nog niet wijzer:p
Als ik het stukje goed begrijp dan is het gebied vlak voor een dark/black stripe een broeigebied voor (zware) onweerstbuien. Dus als je de omgeving van een dark/black stripe in de gaten houdt, dan kun je zien waar onweersbuien zich kunnen gaan ontwikkelen.
Ontopic, al leuk onweer gehad dus hier maar meer mag altijd. Voor wie nog niet echt wat heeft gehad, ik duim voor jullie dat je straks met de vingers in de oren mag gaan zitten vanwege de megaknallen!
Thnx 2 JAN
Weer iets nieuws geleerd! In dat geval bevind ik me denk ik in zo'n dark stripe.
Het waait een beetje, maar de lucht is blauw en het is redelijk slecht zicht (dat is denk ik luchtvochtigheid aangezien de flinke buien van vanmorgen).