Correct me if i'm wrong maar volgens mij is dit het KouFront :
Volgens guidance wel:
Het koufront (thetaW850 = 16), in de hoogte trog op 500 hPa, ligt om 10 UTC net ten zuidwesten van Zeeland ligt om 18 UTC boven het oosten en noordoosten van het land en heeft om 21 UTC het land verlaten.
Het koufront (thetaW850 = 16), in de hoogte trog op 500 hPa, ligt om 10 UTC net ten zuidwesten van Zeeland ligt om 18 UTC boven het oosten en noordoosten van het land en heeft om 21 UTC het land verlaten.
ja om 20 uur dus boven het oosten
Tegenstanders van onweer zullen worden geweigerd.
Maar nog steeds snappen mensen het niet, ik vind dat hier wel wat aandacht aan besteed mag worden, mods.
Zolang je maar hijgend met de stroom meegaat dat het vanavond een denderend onweerspektakel wordt mag je reageren.
Ben je realistisch of heb je een andere mening, wordt je uitgejoeld. Bah.
Zo, en dit is het laatste bericht wat ik hieraan wijd. Ik ga wel in de 'alleen lezen' stand. Zouden meer mensen moeten doen hier.
Niks dicatuur... Iedereen mag zijn eigen mening hier uitspreken en discussies mogen gevoerd worden, zolang alles maar binnen de perken blijft. De mods kunnen er niks aan doen dat er leden zich "geroepen" voelen om anderen meteen in de haren te vliegen. Wij proberen zo goed en kwaad als het kan ons best te doen om alles overzichtelijk te houden, en te verwijderen cq aanpassen wat niet kan in dit topic. Wij zijn ook maar vrijwilligers! Een beetje meer respect naar de crew toe zou geen kwaad kunnen.
Onweersdagen: 0
Vergeet niet dat je er 2 uur moet bijtellen bij de UTC tijden. Dus pas om 20.00 uur in het oosten verwacht vanavond.
Er mocht niet gezegd worden dat die MCSen alle energie weggeslurpt hadden.. En dat de temp te laat omhoog is gestoven om nog flinke convectie te veroorzaken! | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 17:12 uur, door Poider
is het niet te laat?
kijk dan op KNMI.nl en dan zie je toch een onweerswaarschuwing dat het tot en met vannacht door kan gaan......!! | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 17:14 uur, door gerard van den brink
anyway; om half3-3u kwam hier het warmtefrontje langs met 4mm regen, paar windstoten en handvol lieflijke roffeltjes. Niet veel bijzonders maar toch fijn weer die zeldzaamheid mee te maken wat onweer hier in Grunn is dit jaar
Nu duimen dat het toch nog wat verder opwarmt om de volgende ronde te triggeren. Zou willen dat die wind 'ns kapte met waaien...
knmi heeft het ook lang niet altijd goed!
Zit nu in Zeeland, is te zien aan de buitjes op buienradar welke zich ook in een lijn oriënteren.
Ja om 14 uur lag die voor Zeeland. Is naar mijn idee eerder gekomen en ligt nu Boven Drenthe en Groningen.