Vandaag krijgen we te maken met talrijke onweersbuien, de onweersbuien kunnen gepaard gaan met hagel, windstoten, en lokaal veel neerslag in korte tijd. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 23 graden in het noorden tot zo'n 27 graden in het zuidelijk deel van het land. De wind is matig 3 Bft en komt vanuit het oosten, later toenemend naar 4-5 Bft. Vanavond blijven de buien overheersen, lokaal kunnen de buien zwaar uitpakken. Bij de buien is er ook hagel, windstoten en lokaal veel neerslag mogelijk
De nieuwe bui/buienlijn daar in Brabant lijkt ook richting de Achterhoek en Twente te komen.
Tot nu toe is het al meer dan ik had verwacht.
Als het tussen 19.30 en 22.00 maar droog is, dan zit ik namelijk in de trein, en een blikseminslag op 't spoor zou dodelijk zijn voor mijn werk, haha. Gelukkig ga ik naar het westen toe, dus zou het mee moeten vallen.
TROUWENS: dit valt me nu op als ik naar buiten kijk. Ik zie extreem laag hangende bewolking, met een enorme snelheid de tegengestelde richting opgaan. De hoge bewolking trekt noordoostwaarts, die lage plukjes gaan zuidwest waarts. Ziet er indrukwekkend uit, maar wat is daar precies de oorzaak van?
Dit alles speelt zich af in Gendringen, voor de duidelijkheid | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 13:24 uur, door Buffell
hier:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16017370...in+Brabant.aspx
Vandaag krijgen we te maken met talrijke onweersbuien, de onweersbuien kunnen gepaard gaan met hagel, windstoten, en lokaal veel neerslag in korte tijd. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 23 graden in het noorden tot zo'n 27 graden in het zuidelijk deel van het land. De wind is matig 3 Bft en komt vanuit het oosten, later toenemend naar 4-5 Bft. Vanavond blijven de buien overheersen, lokaal kunnen de buien zwaar uitpakken. Bij de buien is er ook hagel, windstoten en lokaal veel neerslag mogelijk
Ik weet dat ik over kom als negatief mens. Maar de kern van het laag ligt nu langs de kust boven zee. Daarom geen buien in het westen, de wolkentoppen in west Belgie en N-FR groeien ook niet meer hoog genoeg, oftwel stabilisatie. Het wordt dezelfde flop voor het westen als zondag. Het zou me in ieder geval zeer positief verbazen als we hier nog een onweersbui tegemoet gaan zien.
Vanochtend trok vanuit België een nieuw buiencomplex ons land binnen. Vooral het zuiden werd er door 'beroerd'. Waarnemers in Brabant maakten gewag van uren achtereen onweer: dan weer zacht, dan weer luide knallen. In Hoogeloon viel 37, in Sint-Hubert 40 mm.
De buien trekken vanmiddag verder noordwaarts en.....
aan de voorzijde van een koufront komen vanuit België nieuwe, in potentie, lokaal zware regen- en onweersbuien Nederland binnen. Hagel en zware windstoten zijn daarbij niet uitgesloten.