https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik heb mijn plicht gedaan het antwoord was zeer boersss en drents zoals ik had kunnen verwachten.....kheb hem net op stoan en bent ook neit van plan om hem af te breken.....nou dan niet klaar....we wachten af maar hij lijkt hier toch echt wel heen te komen...hopen voor mij als onweerliefhebber mooi zou uitpakken....en ja voor de schilders....ben ik keihard>>>I warned you
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
goed gedaan jei
Gelukkig wel ramen aan nagenoeg alle kanten. Begint hier nu te regenen nadat het vannacht continue gedruppeld heeft als bijproduct van de knallers die over het oosten Duitsland introkken.
Was wel mooi om te zien hoe het gebied bij zonsopkomst helemaal inzakte.
Goede hoop voor wat er straks komen gaat
Met de gedachte om tijdens dat 2de MCS dat rond een uur of 6 kwam wakker te worden...
Echter was dit al zo ver afgezwakt, dat ik nu pas wakker ben
En nondeju wat gaat het tekeer....Wolkbreuk als het zo doorgaat
Stukje Estofex:
DISCUSSIE
... N Frankrijk ... Benelux ... W Duitsland ...
Instabiliteit: Het lijkt erop dat instabiliteit zal een beetje zwakker dan in de dezelfde lucht massa op maandag, gegeven CAPE de consumptie door de uitgebreide convectie over Frankrijk en de Benelux op maandagavond, evenals slepende convectieve puin op dinsdag, die moet beperken isolatie. Toch moet vrij vochtig lage niveaus en ten minste een bescheiden diabatische SFC verwarming zorgen voor MLCAPEs van meer dan 1000 J / kg over West-Duitsland en de Benelux. Verder naar het oosten, waar de lucht massa moet worden beïnvloed door de vorige convectie, kan iets hoger MLCAPE ophopen, mogelijk tot 2000 J / kg.
Shear: GFS duidt op een breed gebied, waaronder een groot deel van Frankrijk, Duitsland en de Benelux van 15 m / s DLS, en een ietwat gelokaliseerde gebied van 20 m / s over W Duitsland en de Benelux. Echter, de beste deep-schaar en instabiliteit steeds gedecorreleerde als de dag en 's avonds vooruitgang. Veel van de afschuiving moet worden beperkt tot de laagste 3 km, hoewel de schaar dicht bij de grond (0-1 km) is een beetje marginaal met 7-12 m / s.
Lift: Grootschalige dwingen om een ​​veilige opstijging zal worden verstrekt voornamelijk door een korte-golf-via dat de regio doorkruist vrij vroeg in de dag. Als gevolg hiervan moet convectief ontwikkeling voortvloeien vrij vroeg, waarschijnlijk rond de lokale middaguur. Convectieve initiatie zal waarschijnlijk plaatsvinden langs de uitstroom grenzen door maandagavond gelegd? En convectie, in de buurt orografische features, en / of langs de synoptische schaal koude en warme fronten.
Storm modus: De redelijk sterke shear profielen suggereren convectieve modi, variërend van goed georganiseerde multicells om supercellen en boog echo's, met alle standen mogelijk naast elkaar, hoewel er de gebruikelijke neiging om in eerste instantie geïsoleerde cellen te fuseren tot een lineaire MCS, gezien de diep-be shear die grotendeels parallel aan de SFC koufront. De voornaamste bedreigingen met deze activiteit zal worden ernstig windstoten, veel regen, maar ook als grote hagel. Een tornado of twee zijn mogelijk met geïsoleerde cellen, vooral als stormen interageren met uitstroom grenzen of orogenic circulaties.
Een kleine kans bestaat dat stormen vormen langs het warmtefront en kort TAP Air N van het front, voordat hij verhoogd. In dit stadium zou het stormen innemen sterk-geschoren low-level lucht en zou zijn toegenomen kans op tornado's. Echter, dit scenario is vrij onzeker.
Over het geheel genomen de convectieve dreiging rechtvaardigt een niveau-2 risico. De activiteit moet vrij vroeg op de dag beginnen en kan duren tot in de late avonduren.
Dus een hele spannende dag. Het belangrijkste lijkt mij dat de T omhoog gaat zodat er flink energie opgebouwd wordt.
Dan hoop ik dat het bij jou gigantisch tekeer zal gaan, hagel met windstoten en veel onweer. Dat zal ze wel afleren.
Waarschuwing Zwaar onweer in het zuiden
Toelichting Komende uren boven Noord-Brabant en Zeeland grote kans op zwaar onweer met kans op hagel en windstoten van 75-90 km/u, lokaal mogelijk meer. De buien breiden zich noordwaarts uit. | Gewijzigd: 23 augustus 2011, 09:33 uur, door Verwijderde_gebruiker_01