Een zeer actief en uitgebreid onweerscomplex boven het noorden van Frankrijk schuift via de provincies Henegouwen, Brabant naar het centrum van het land en later verder naar de provincies Antwerpen en Limburg. Ook elders zijn onweersbuien niet uitgesloten. De onweersbuien kunnen vergezeld zijn van felle rukwinden en hagel en veel water op korte tijd. In het tweede deel van de nacht kan een ander onweerscomplex dan vooral het westen van het land beïnvloeden.
welk ding, plaatje?. ik wil vannacht nog wel slapen hoor. of is het voor noord holland echt morgen als het licht is? hoop van wel. tenminste ik hoor niemand meer over het noord westen.!
Kijk eens op de europese radar wat er nog onder hangt...
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3...;soort=loop1uur
Dat ding is enorm aan het activeren!
Gaat ie niet richting Engeland en de Noordzee op? En misschien dat het uiterste westen van Nederland nog wat meepikt?
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
MCS nummer 3 van vandaag, nu in west Frankrijk. Het gedrocht gaat een westelijke koers varen en zal vannacht het westen van NL eens schoonspoelen
oooh fijn. ben blij dat ik in het noord westen woon.
Gesloten op maandag zeker? ja flauw ik weet het. Zit er ook al de hele dag op te wachten...
Man, man, ik knijp ze nu wel hoor. Denk dat ik niet boven ga blijven. Dat eerste onweer zet precies koers recht op ons.
Volgens mij stonden die MCS-en niet op de kaarten voor vandaag... Jan heeft het er ook niet over in zijn first post. Maar dat maakt het natuurlijk allemaal veel leuker!
Maaar.. toch stiekem blijven mee lezen he en hopen op positieve berichten ..
Moet toch een keer goed raak zijn .. nah maybe morgen
Man, man, ik knijp ze nu wel hoor. Denk dat ik niet boven ga blijven. Dat eerste onweer zet precies koers recht op ons.
Jij hebt het wel getroffen dit jaar met onweer
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten