Donders, da's een actief thermisch laagje daar zeg! Je zou bijna zeggen dat het een tropische storm probeert te vormen. En met zeewatertemperaturen van 20-24 graden op die plek zou het me nog niet eens verbazen ook. Niet dat het zou lukken, maar toch.
Nouja, ik denk dat het er voor morgen wel goed uitziet. Er vormen al wat mooie regenbanden omheen, die ongetwijfeld voor wat vuurwerk kunnen gaan zorgen.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Alleen in Noord-Frankrijk zit nog e.e.a.
't zal wat gaan regenen in grote delen van Nederland, maar wat er verder gebeurt zal toch echt afwachten zijn.
't Kan spectaculair worden, 't kan ook een gevalletje 'zondag' worden.
MODELBEOORDELING:
Grootschalig gezien is het beeld consistent. In het thermisch lagedrukgebied is het gedrag van de diverse kernen voornamelijk afhankelijk van de convectieve ontwikkelingen. De div. Uitvoer schuift ten aanzien van de convectieve details zeer ernstig.
NEERSLAG:
Bij het warmtefront plaatselijk regen. Convectieve systemen boven Frankrijk en België worden actueel min of meer in de div Uitvoer weergegeven, maar de spreiding in ruimte en tijd is aanzienlijk. In de nacht zijn met uitzondering van het noorden convectieve systemen die vanaf middelbaar niveau worden geforceerd mogelijk. In de ochtend verdwijnen deze. Ten aanzien van de convectie van dinsdag is het grootste probleem het ontbreken van een duidelijke forcering. Vandaar dat de diverse Uitvoer ernstig schuift, in het algemeen zien we ruimtelijk beperkte, heftige activiteit, behalve in de GFS Uitvoer waarbij we wel vaker een neiging tot ruimtelijk uitspreiden zien. Kleine verschillen in temperatuur/vocht in de grenslaag en de aanwezigheid van inversies beneden 850 hPa verklaren de onzekerheid. Randvoorwaarden zijn op zich gunstig voor zware buien: CAPE dinsdagmiddag rond 2500 J/Kg boven vrijwel het hele land (opgemerkt moet worden dat de Hir Uitvoer de laatste tijd nogal hoge waarden laat zien), in de GFS12 Uitvoer 1500-2000 J/Kg en dan alleen boven het oosten en zuidoosten. Progtemps laten de sterke onstabiliteit vooral vanaf ongeveer 850 hPa zien waarbij convectie van de grond maar sporadisch lijkt op te treden. Tot de passage van het thermisch laag lijkt voldoende richtingsschering aanwezig voor duidelijk organisatie.
Ben nu wel erg benieuwd waar Estofex mee gaat komen. | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 20:03 uur, door akammd
Hey dude, da's lang geleden.....
Ik betwijfel dat het wat gaat worden... de meeste 'jongens' varen allemaal naar het oosten toe.
Ik betwijfel dat het wat gaat worden... de meeste 'jongens' varen allemaal naar het oosten toe.
EY zeker lang geleden! Ik ben weer iets actiever op het forum nu
We zullen wel zien. Anders wens ik de mensen in het oosten veel plezier
Ik houd de radars in de gaten!
glazen bol. toekomst visie?
gr marieke
de waarden zijn gunstiger voor morgen, dus vandaar
gr marieke
gevoel marieke...gevoel
ze zijn God toch
weather without storms is no weather at all.
gr marieke
Marieke waar blijven je kaartjes? Zit ik al de hele dag op te wachten!
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
voorbeeldje: Komende nacht is er vrij veel bewolking en van tijd tot tijd valt er buiige regen waarbij ook zeer lokaal onweer kan voorkomen. De temperatuur daalt naar ongeveer 15 graden. De wind is zwak tot matig uit noordoostelijke richting.
weather without storms is no weather at all.
o oke het was vanavond waar sommige het over hadden.
Want voor morgen kan je pas vertellen rond 23:00 uur. Als er dan niets is geweest dan mag het.
En als er morgen geen onweer komt hier in de buurt eet ik mijn schoen op
Haha!!!!!!! LOL!!!
Ik ben benieuwd wat de buien die nu boven frankrijk hangen gaan doen.....
Hoop meer op morgen overdag onweer dan vanacht, ivm een kleine die nu lekker ligt te slapen. | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 20:17 uur, door astritos
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen