EDIT hier wordt het aardig donker nu.
Meer het idee van; Het warmtefront die neemt de onstabiele lucht daarachter mee naar het noorden. Of de buien er ook zwaarder van worden is niet te zeggen. Als het werkelijk een MCS is dat erachter zit dan krijgen we misschien een ochtendshow, anders moeten we wachten op de middag. Maar zoals je gister kon zien, en wat ik ook al zei, zou het zomaar niks kunnen worden, al ga ik daar niet van uit nu als je de meteox bekijkt nu, maar het is mogelijk. Het enige wat me nu nog dwars zit is dat bij meerdere runs de Cape afneemt voor het westen en het allemaal te vroeg komt. Wie weet gaat het oosten wel weer de hoofdprijs krijgen, dat zou ik wel erg vinden. Maar nu kunnen we nog weinig zeggen.
Dude,... don't start !
Moet ik je afgelopen donderdag helpen herinneren??.
Dat kan ook heel goed zonder onweer !!!
wat zei je ook alweer? wel ingekakt dus
De huidige gaat dus richting tussen noord limburg en eindhoven..... zoals verwacht.
De rest gaat vannacht OF hetzelfde doen OF lost op.
Wetterhinweis wegen Hitze
gültig von: Dienstag, 23. August 2011, 12:00 Uhr
gültig bis: Dienstag, 23. August 2011, 22:00 Uhr
gültig für: alle Höhenstufen
Leichte bis mäßige Hitzebelastung bei Temperaturen von 28 bis 32, örtlich 33 Grad
Nee, de buien die thv Parijs onze kant op komen zijn van MCS nummer twee, en daarachter zit volgens mij nog een derde ook. De buien die voor morgenochtend op de planning staan moeten komen uit een warmtefront daar weer achter bij de Golf van Biskaje. Dat gebied trekt vannacht onze kant op. Lees de beginpost van Jan nog maar eens goed. De MCS die vandaag ontstaan zijn stonden toen nog niet op de kaarten.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Ze stonden niet op de kaarten, dus is er grote kans op dat die het zuiden van het land aan gaan doen. Een MCS doorstaat de nacht redelijk goed hoor
Eerst moet bij ons de wind minder uit het westen komen zodat het rechter naar boven gaat.
Nu komt de wind nog teveel uit het westen waardoor al het leuks naar het oosten word geduwd.
| Gewijzigd: 22 augustus 2011, 19:18 uur, door mrijkhals
Nu komt de wind nog teveel uit het westen waardoor al het leuks naar het oosten word geduwd.
Dat is onzin. De stromingsrichting is van belang, niet de wind op 10 m hoogte.