denk dat we vooral moeten letten op het volgende complex
ik denk dat dat complex te westelijk zit | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 18:24 uur, door onweerwoudenberg
Dat zeg ik natuurlijk nu... zodra het in aantocht is dan vind ik het niet erg
mensen wees eens geduldig en hou buienradar in de gaten voordat je iets gaat roepen wat je wel of niet wil hebben.wacht geduldig af wat er gaat komen, en trouwens niemand heeft hier gelijk alleen Moeder natuur.
Als het onweer erin blijft word het een mooie lichtshow op zee voor mij
mensen wees eens geduldig en hou buienradar in de gaten voordat je iets gaat roepen wat je wel of niet wil hebben.wacht geduldig af wat er gaat komen, en trouwens niemand heeft hier gelijk alleen Moeder natuur.
Absoluut mee eens. Zeker met het fenomeen onweer kunnen we ongekend de mist in gaan (zie gister). Uiteindelijk zullen we het ooit wel een keer juist kunnen verwachten, maar die tijd zal nog wel even op zich laten wachten. Tot die tijd is het grofweg forecasts maken met de middelen die we hebben (die zijn al niet slecht trouwens) en hopen dat moeder natuur zich er een beetje aan houdt . | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 18:47 uur, door marsel
als er vanavond niks komt wacht je gewoon morgen af.
je kan wel gaan klagen van er komt niks meer dit en zus en zo, wacht gewoon af!
28/29 juni 2011
22/23 augustus 2011
26 augustus 2011
15 mei 2012
23 mei 2012
denk dat we vooral moeten letten op het volgende complex
Eindelijk 1 die het wel snapt. De reden dat knmi nu een waarschuwing geeft is dat er een kans is op een klap onweer, maar dat is een kleine kans. We moeten de buien in de gaten houden in N-FR, die zij voor later vannacht. Nu is het onweer eruit omdat er geen voeding is in onze omgeving en dan vooral Nederland. Later schuift de Cape bom mee samen met het MCS dat tegen de ochtend best Zuid-Nederland al aan kan gaan doen. Daarna wordt het minder heftig en halverwege de middag zouden de zwaarste buien moeten ontstaan (als ze ontstaan). Wat nu binnenkomt is het warmtefront met buiige regen wat al in de guidance stond geloof ik. Het grote onweer zou pas veel later komen, het echt MCS in NW-FR
Dus dat warmte front zorgt er voor dat de volgende buien zwaar kunnen worden.
EDIT hier wordt het aardig donker nu.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
EDIT hier wordt het aardig donker nu.
Hier is t ook donker ja. Kijk tegen de zijkant van die bui aan.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten