Zou dat zeeland nog kunnen halen? | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 16:44 uur, door astritos
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Jouw code geel ?:D Maar eerlijk is eerlijk, jij hebt de ploffers als eerste gespot vanmorgen!
Voor Noord-holland is er code geel van 11:00 tot 12 uur later, maar als het zo snel gaat (in mijn ogen snel) kan het dan niet eerder komen. Vind het op het moment een beetje moeilijk om die weerberichten te bekijken en te kijken wie er gelijk kan hebben.
Zelf ga ik er nu nog vanuit dat de kans op onweer ook vannacht al aanwezig is, maar morgen is de kans beter. (ik praat nu over Noord-holland)
klopt dit een beetje?
groeten mariek
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
yep zie post :http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=&showtopic=27420&view=findpost&p=289350 gemaakt om 12:02 vandaag | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 16:54 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
http://www.meteox.nl/images.aspx?jaar=-3&a...jdid=2011822175
Dus dan zijn er flinke kansen dat het door blijft gaan! (zie hieronder)
(bron wikipedia)
MCS (Meso scale Convective System)Een MCS is een onweer met een enorme omvang. Die kan soms een diameter hebben van enkele honderden kilometers. ]Anders dan gewone onweders worden deze gevoed door de nacht. Een gewoon onweer heeft na het ondergaan van de zon eerder de neiging om te gaan inzakken, maar het MCS wint dan net aan kracht. Een MCS brengt vaak veel neerslag met zich mee en kan dus een hele nacht doorgaan.
| Gewijzigd: 22 augustus 2011, 17:12 uur, door Jo Capelle
p.s: hopen dat het heel ffe pauzeert ( de bui moet immers ook avond eten )
Dus dan zijn er flinke kansen dat het door blijft gaan! (zie hieronder)
(bron wikipedia)
MCS (Meso scale Convective System)Een MCS is een onweer met een enorme omvang. Die kan soms een diameter hebben van enkele honderden kilometers. ]Anders dan gewone onweders worden deze gevoed door de nacht. Een gewoon onweer heeft na het ondergaan van de zon eerder de neiging om te gaan inzakken, maar het MCS wint dan net aan kracht. Een MCS brengt vaak veel neerslag met zich mee en kan dus een hele nacht doorgaan.
Maar door de hoogterug zakt het volgens mij weer in. Correct me if i wrong
Ik zit 10 min van Valkenburg af, en het lijkt hier overhen te komen wwhhhaaaaaaaaaaaa.
Ken niet wachten na gisteren dat Aambeeld te hebben mogen vastleggen en misschien vandaag dat complex.
Betere vakantie in Limburg ken je niet wensen.
Iedereen succes vanavond.