Echter, het filmpje kreeg vrijwel precies gelijk. Ik weet even niet meer op welk model het gebaseerd is (hirlam?) maar wat het ook voor model was, het zag beter wat er aan de hand was blijkbaar.
Voor morgen geeft het filmpje wel een duidelijk signaal af, ook weer een beetje anders dan andere modellen, dus ik ben heel benieuwd. Als je het filmpje ziet dan zul je snappen dat ik in het noordwesten hoop dat dit model nu ook weer de spijker op zijn kop slaat....
Is gebaseerd op UKMO
Is bijna groter dan nederland.
Echter, het filmpje kreeg vrijwel precies gelijk. Ik weet even niet meer op welk model het gebaseerd is (hirlam?) maar wat het ook voor model was, het zag beter wat er aan de hand was blijkbaar.
Voor morgen geeft het filmpje wel een duidelijk signaal af, ook weer een beetje anders dan andere modellen, dus ik ben heel benieuwd. Als je het filmpje ziet dan zul je snappen dat ik in het noordwesten hoop dat dit model nu ook weer de spijker op zijn kop slaat....
ditto
het is erg aanwezig in het noord westen morgen.
Thanks (en Jan ook natuurlijk). Iemand enig idee waarom UKMO gisteren de zaken anders berekende? Neemt die andere factoren mee bij de berekening? Zou wel interessant zijn om te vergelijken. Voor morgen is UKMO de grootste vriend van het westen (zit nu op compu waar ik niet kan uploaden, maar kijk de 6hr precip forecast van 12z morgen maar) hoewel het natuurlijk niet rechtstreeks op onweer ingaat. Maar ik ga er dan maar vanuit dat waar het het hardste regent ook de stevigste buien zijn...;
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Satbeelden
Jammer dat het al zo vroeg lijkt te komen, als het enigzins klopt dan ga ik er waarschijnlijk behalve op weg naar mn werk niets van meekrijgen
Van het zuiden uit later kans op regen en mogelijk ook onweer. Dinsdag kleffe warmte!
Boven ons land bevindt zich vandaag een rug van hogedruk. Dankzij de rug is de atmosfeer ogenschijnlijk tot rust gekomen. Het weerbeeld kenmerkte zich in de nacht en vanochtend door regionaal dichte mist (zicht soms minder dan 100 meter) en lage bewolking. Vanmiddag regionaal redelijk veel zon maar ook (uitspreidende) stapelwolken. De zon schijnt het meest in de kustgebieden. De middagtemperaturen lopen uiteen tussen 20 en 24 graden: om 12:45 uur was het lokaal al 23 graden. De wind is meest zwak uit het noordwesten of veranderlijk van richting.
Boven het zuiden van Nederland en dan met name het zuidoosten, is het echter bewolkt. In vooral Limburg valt ook regen. Wolken en regen maken deel uit van een langgerekt front dat de overgang markeert tussen grote warmte in onder meer Frankrijk (gistermiddag in Mont-de-Marsan 39,4º) en minder warme luchtmassa’s boven de Britse Eilanden.
Door luchtdrukdalingen boven de Golf van Biskaje en niet in de laatste plaats een sterke zuidwestelijke hoogtestroming, beweegt het front (als warmtefront) naar het noorden. Dat proces gaat vanavond gepaard met een toenemende kans op regen. Met name de nacht naar dinsdag verloopt regionaal nat met tevens kans op een bliksemontlading (onweer). De temperatuur zakt niet verder terug dan 15 graden en de wind gaat (mede onder invloed van hogedruk boven de Noordzee) uit het noordoosten waaien.
Dinsdag overdag hebben we net als zondagmiddag te maken met vochtig warme lucht. Daarin lopen de temperaturen op naar tussen 23 en 28 graden. In Limburg kan het lokaal 29-30 graden worden. Verder vrij veel middelbare bewolking (onweersverklikkers!) maar ook nu en dan een stekende zon. In de loop van de middag en avond neemt de kans op een flinke onweersbui toe. De wind waait uit het zuidoosten (Waddengebied oostelijk) en is matig tot vrij krachtig. Na de middag ruimt de wind naar het zuiden. | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 13:21 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Die halen hun energie toch uit de nacht?.. Als ie het volhoudt ben ik benieuwd wat er vannacht mee gebeurd! | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 13:24 uur, door Poider