Gisteren vroeg in de middag gelukkig toch nog een onweersbui gehad, dat maakte de dag nog enigzins goed
Dit vond ik wel opvallend om te lezen, vannacht geven ze al kans op stevige onweersbuien boven het westen en noorden van Belgie. (Bron: Een, Belgie)
Dus misschien gaat het vannacht al los?!
Als de belg zegt: noorden en westen... dan klinkt dat in mijn oren als: ZEELAND
Maar das mooi, heb ik vanavond wéér een BBQ:) zou het nummer 4 worden die dit jaar in de regen gehouden wordt haha
@JV
Door luchtdrukdalingen boven de Golf van Biskaje en niet in de laatste plaats een sterke zuidwestelijke hoogtestroming, beweegt het front vanavond (als warmtefront) naar het noorden. Dat proces gaat gepaard met een toenemende kans op regen. Met name de nacht naar dinsdag verloopt regionaal tamelijk nat met tevens kans op een bliksemontlading (onweer). De temperatuur zakt niet verder terug dan 15 graden en de wind gaat (mede onder invloed van hogedruk boven de Noordzee) uit het noordoosten waaien. | Gewijzigd: 22 augustus 2011, 12:10 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
+1
Morgen nowcasten en gewoon lkkr afwachten en ondertussen genieten van het weer!
Kaarten zien er goed uit voor morgen maar niets is zo veranderlijk als het weer.
Zal hoogstwaarschijnlijk Nowcasten worden.
Gewoon zorgen dat de camera's vol zijn
28/29 juni 2011
22/23 augustus 2011
26 augustus 2011
15 mei 2012
23 mei 2012
In het oosten is de cape (Convective available potential energy) wel 2000 j/kg! We herinneren allemaal de tornado nog in Groningen, voor de duidelijkheid: die onstond bij 1600 j/kg
De neerslag voor 15:00 en 18:00.
Zo te zien gaan veel mensen een klapper krijgen=)
Hier zijn we het koufront en het lage drukgebied wat het moet gaan doen.
Het hangt allemaal af van het koufront, hoe snel het gaat en of het koufront intact blijft en niet oplost.
Estofex heeft helaas nog geen verwachting opgesteld.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, gr Michael
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
En waarschijnlijk ook vannacht al.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Echter, het filmpje kreeg vrijwel precies gelijk. Ik weet even niet meer op welk model het gebaseerd is (hirlam?) maar wat het ook voor model was, het zag beter wat er aan de hand was blijkbaar.
Voor morgen geeft het filmpje wel een duidelijk signaal af, ook weer een beetje anders dan andere modellen, dus ik ben heel benieuwd. Als je het filmpje ziet dan zul je snappen dat ik in het noordwesten hoop dat dit model nu ook weer de spijker op zijn kop slaat....
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!