Zoals sommigen hier misschien al wisten heb ik op het weer na meerdere hobby's. Zo ben ik ook helemaal verzot op het fotograferen/vastleggen van bijzondere hijswerkzaamheden en degelijke.
Hier onder post ik een fotoverslag welke ik 3 maanden terug heb gemaakt.
Het verhijsen van diverse opslagtanks met 2x Demag AC 700's
Afgelopen dagen was er een mooie klus gaande op het industrie terrein in Dordrecht. De foto welke ik eerder heb geplaatst van Matador 3 met een grote opslag tank in de haak was het begin van een mooi begin van een interessante hijsklus.
Met niet 1...
Maar 2 AC 700's!
De klus was het overladen van 8 grote opslagtanks van 105 ton per stuk.
Dit was de eerste tank welke eerder door Matador 3 op locatie is gezet voor de AC 700’s
Het plan was om op dezelfde dag nog 4 tanks te plaatsen. Voor dit alles van start kon gaan moet er eerst verkast worden naar locatie 2.
Helaas begon de wind stevig aan te trekken naar windkracht 5. Helaas is er verder niet gehesen die dag.
De volgende dag was de wind gaan liggen en ging de eerste tank om 06.00 s’ ochtends al de lucht in!
De volgende tank koos het luchtruim.
Om vervolgens op grote vlucht weggebracht te worden.
Al snel werd er begonnen met het pakken van de volgende tank.
Eenmaal hangend boven het ponton bleek dat de kranen deze vlucht net niet konden maken! Er zat maar een ding op en dat is het terug zetten van de tank om nogmaals te verkassen.
Nog een plaatje van de desbetreffende tank onderweg naar het ponton
Na de tank was teruggezet op de fundatie begonnen de mannen na een kort overleg met het verkassen van de AC 700's
De AC 700 van Sarens verkassend naar de volgende locatie.
Na 2 uurtjes werk waren de mannen klaar voor het verhijsen van de tank welke eerder niet geplaatst kon worden.
De AC 700 van Mammoet mooi in het zonnetje.
Voor de tweede keer gaat de tank de lucht in.
Voor het oppakken van de volgende tanks konden de mannen alweer verkassen. Hiervan plaats ik geen foto’s aangezien ik ondertussen te veel last kreeg van tegenzon om nog een mooi plaatje te maken.
Eenmaal opgesteld was het een drukte van weleer!
De AC 700 van Sarens stond er ditmaal fotogeniek bij voor een onderwagen foto.
Rond +- 20.00 konden de mannen beginnen met het naar voren brengen van de volgende 2 tanks.
Even een groothoek lens op de camera gezet om dit plaatje te kunnen maken.
Na van 05.30 tot 21.00 volop foto's schieten had ik het wel gezien en ging ik naar huis om het resultaat te bekijken om vervolgens de ogen dicht te doen.
De volgende dag 4 mei werd ik om 10.00 wakker. Na 2 uurtjes heb ik aanstalte gemaakt om met mazzel de laatste hijs nog mee te pikken.
Helaas kwam ik 15 minuten te laat en begon men al met het afbreken van beide kranen. De AC 700 van Sarens was de hoogste prioriteit aangezien deze direct door moest voor een tandemhijsje in het oosten van het land.
Als laatste nog een foto van de AC 700 van Mammoet welke 2 uurtjes later klaar stond voor vertrek richting Tata steel( het voormalige Corus) voor een klusje met dezelfde jiblengte.
Ik hoop dat jullie met plezier dit fotoverslag hebben gelezen/bekeken!
ik moet zelf ook welleens met die lui van mammoet werken
mooi spul hebben ze xd
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...&hl=klapper