Met 10 jaar hield ik al een spreekbeurt over stormen (9 gehaald!). Het onverspelbare en chaotische karakter van de storm ontwikkelingen boeit mij. In Utrecht heb ik natuurwetenschappen bedrijf en bestuur gestudeerd. Zou graag nog Natuurkunde en meteologie erbij willen doen, maar ik ben van nature een generalist.
Ik zal een paar plaatjes uit de oude doos zoeken. Vooral het onweer ergens mei 2009 heb ik nog mooie foto's van aankomende rol/onweerwolk. Herinner me ook een rolwolk eind juli 2006. Daar heb ik geen plaatjes van helaas. we kwamen toen net terug uit Finland en je zag de rolwolk op schiphol aankomen.
Droom is om minimaal een tour van 2 weken in de VS te doen. Dus wie gaat er mee (je mag contact met me opnemen als je ervaring hiermee hebt of graag wilt gaan?)
Mijn vrienden worden niet warm van deze tour, zeker niet nadat ik vertel dat het 3000 euro kost. Den Haag is een mooie lokatie als een stormpje uit ZW komt. Toch heeft het Oosten/Noorden van het land een rijkere historie aan zwaar weer dus volgens mij is de kans daar toch hoger om een tornado te zien (Is hier ook een geografisch verklaring voor behalve de hogeren temp?).