Dinsdag weer in dit theater een nieuwe aflevering van deze reality soap met 74 bladzijden puur leesgenot van deskundigen, leken, huilie huilies, optimisten, pessimisten, chasers, bbg-ers, paardrijders en ruim 500 lezers op een GOED werkende server.
Bedankt U allen, ik heb me weer prima vermaakt!
Waarom blijft het westen altijd uitgesloten?(het is net met de sneeuw zo)
Afgelopen winter heb ik bakken met sneeuw van mijn auto afgeschept en mijn leven gewaagd op de a4 en a5. Dus die sneeuw valt wel in het westen. En een paar weken geleden heb ik prachtige onweer foto's gemaakt. En een keer een shelf-cloud, dus mij hoor je niet zeuren.
En zit mezelf ook uit mijn chagerijnige bui te praten want iedereen baalt ergens wel.
Kom op, blijven lachen. Een goede regenbui is ook maar vloeibare zonneschijn...
Deze foto geeft aan dat er wel degelijk monsters zijn ontstaan. Alleen niet bij ons helaas..
Wauw.. Zag ik ook vanavond in de verste verte
Is heel goed mogelijk, maar je zult nu toch echt naar de analyse moeten kijken (het kaartje is de modelverwachting).
vanuit mijn optiek Jan is het mis gegaan omdat het te lang koud en herfstachtig is geweest. ik verwacht sowiezo betere kansen dinsdag want de aarde moet wel eerst de kans krijgen om op te warmen wil dat koufront erg veel nut hebben. de waardes waren zeer zeker goed maar zolang de grond en beneden bodem nog te nat en koud zijn zal het aardoppervlak te weinig weerstand bieden voor de extreem koele lucht in de atmosfeer. ergo: geen onweer maar langzame temp. daling
Laten we dinsdag afwachten, nu blijft het lekker benauwd en warm waardoor er nog meer warmte en vochtigheid de komende 2 dagen komt. Een hete bodem en onderlucht kan namelijk zwaar botsen met koude lucht van een koufront.
ik denk dat dinsdag weleens positief zou kunnen uitpakken.
Voor de mensen in het Westen. tjah tough luck ik zit zelf ook in Gouda en het aantal spetterende dagen tot nu toe staat op maar liefst 1
Maar goed laten we de hoop niet opgeven. We weten namelijk als geen ander dat er in de herfst ook zat kan gebeuren op onweers gebied.
Kijk van jou wordt ik nou blij
Goed onderbouwde mening, weinig persoonlijks in het verhaal en ik geloof je ook nog, maar hier is volgensmij nogsteeds een neerslag tekort ofniet?
Maarjaa njaa kzou nog eens onweer willen hier in mijn streekje
Beetje een teneur, aan de andere kant hoort dit bij de hobby. Kortom, we gaan ons weer opmaken voor de volgende ronde, daar zoals het er nu naar uitziet, het dinsdag misschien weer (niet) kan gaan gebeuren. Spannend!
Citaat van erik1979, zondag 21 augustus 2011, 23:35 uur Foto gemaakt vanavond vanuit Vierlingsbeek kijkend richting Duitsland helaas gsm kwaliteit
Schitterend zeg. Kwaliteit is super, gaat niet om de camera, maar om de schitterende wolk die je erop hebt gekregen. Hier ook prachtige wolken voorbij zien komen, maar duidelijk aan de oostkant wegtrekkende cb's...
Ik ben een redelijke newbie op weergebied. Het interesseert me reuze, vandaar dat ik ook vandaag de hele dag ingeplugd was.
Heb ook al jaren documentaires lopen kijken over weersverschijnselen.
Waarom ging het vandaag niet zoals men het voorspeld had?
Ik denk dat het lag aan het gebrek aan parameters.
De huidige weersvoorspelling is gewoon nog niet zover dat we deze dingen tot in detail kunnen voorspellen.
Ik denk dat we qua weer wel 200-300 parameters zouden kunnen/willen invoeren, maar dat onze computers dat gewoonweg niet aankunnen.
Alles stond vandaag op groen voor een mooi onweer, maar volgens mij hebben we nergens in NL een echt mooi onweer gehad.
Volgens mij het gevolg van te weinig parameters in de computer, het weer wordt nog TE grof berekend.
Dat is dan ook wel weer mooi want mijn buurman begon net te BBQ'en toen het volgens iedereen hier keihard zou moeten losbarsten
Hij heeft uitstekend ge-BBQ-ed
Ik heb mij vandaag hier kostelijk vermaakt, het was leuk, spannend,teleurstellend, dan weer spannend en je hebt je eigen waarnemingen natuurlijk.
Het was een heerlijke zomerdag in Aug met lekker buiten eten en een drankje.
Dus dank allemaal voor deze bijdrage van vandaag
| Gewijzigd: 22 augustus 2011, 00:07 uur, door mask