Deze is genomen op een berg in Schin op Geul ( Limburg)
Prachtige foto! En dit aambeeld lijkt veel op supercell wat het misschien ook wel is.
Tuurlijk het is leerzaam maar je krijgt de kans er niet door terug.
Kunnen beter in de toekomst gaan kijken voor nieuwe kansen dan je druk maken om wat is geweest
zo DR.Phil;)
Het is ook maar een KANS. Alle modellen waren erg royaal met de schering, onstabiliteit enz.. Wat mij betreft logisch dat ze dan een lvl 2 uitgeven. Maar om een of andere vage reden is het uitgebleven. Misschien ook ff handig om te weten. Bij een lvl2 is er minimaal 15% kans dat het beschreven event gaat plaatsvinden in een straal van 40km
Waarom blijft het westen altijd uitgesloten?(het is net met de sneeuw zo) | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 22:42 uur, door Gilleeesss
Deze foto geeft aan dat er wel degelijk monsters zijn ontstaan. Alleen niet bij ons helaas.. | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 22:43 uur, door Tornadochaser666
Waarom blijft het westen altijd uitgesloten?(het is net met de sneeuw zo)
Waar baseer je dit in godsnaam op?
ben toch wel benieuwd - maar 1 ding is zeker: wat zit het weer toch altijd vol met verrassingen (vandaar O-O) waar alles wordt besproken
Op die manier, begrijp nu wat je bedoelt, mijn post komt nogal ongelukkig over zo vlak na Jans antwoord. Sorry Jan, puur toeval. Schoot me als eerste te binnen dat MeteoConsult vaak interessante stukken schrijft, vandaar.
Een aantal dingen:
Cape, was er genoeg, sterke stijgende lucht, zelfs nog in de kustprovincies totdat daar de zeewind opstak.
Het koufront passeerde met vertraging, dat was goed te zien aan de temperaturen, aan zee verder dalend naar 22 graden of nog lager en in Rotterdam nog 25/26 graden vanmiddag. Dat duurde even totdat het koufront toch verder trok.
Terwijl dat gebeurde (en nu weet ik het even niet) was de trog al gepasseerd of moest nog passeren.
Windschering was er ook genoeg.
Conclusie: Alle ingredienten voor zwaar onweer was er, voor het hele land, meeste kans daarop was natuurlijk in het oosten/zuidoosten, daar bevond zich de warmste lucht en de sterkste convectie, alleen de TRIGGER was er niet.
Dit was mijn idee waarom het wat mis ging vandaag. Heb ik het fout? Zeg maar
Wat ik al zei...Alles is voor Duitsland....
Naja volgens mij t gewoon iets heel normaals..
En zit mezelf ook uit mijn chagerijnige bui te praten want iedereen baalt ergens wel.
Waarom blijft het westen altijd uitgesloten?(het is net met de sneeuw zo)
Tuurlijk, het is gewoon toevallig, we zitten nou eenmaal in een zeeklimaat, ik weet precies wat je bedoeld.
Soms dacht ik ook wel is, het lijkt wel of iemand gewoon telkens het westen overslaat.
Wij hebben ook zo onze momenten en onze dippen, dit jaar was een dip klaar.
En over die sneeuw, in het westen lag in december toch echt de meeste sneeuw (30 cm).
Later ingehaald door limburg die 48 uur non stop sneeuw hadden zowat.
Aan de cin heeft het niet gelegen, omdat deze niet hoog was en er een trigger was (vore volgens mij)
Een aantal dingen:
Cape, was er genoeg, sterke stijgende lucht, zelfs nog in de kustprovincies totdat daar de zeewind opstak.
Het koufront passeerde met vertraging, dat was goed te zien aan de temperaturen, aan zee verder dalend naar 22 graden of nog lager en in Rotterdam nog 25/26 graden vanmiddag. Dat duurde even totdat het koufront toch verder trok.
Terwijl dat gebeurde (en nu weet ik het even niet) was de trog al gepasseerd of moest nog passeren.
Windschering was er ook genoeg.
Conclusie: Alle ingredienten voor zwaar onweer was er, voor het hele land, meeste kans daarop was natuurlijk in het oosten/zuidoosten, daar bevond zich de warmste lucht en de sterkste convectie, alleen de TRIGGER was er niet.
Dit was mijn idee waarom het wat mis ging vandaag. Heb ik het fout? Zeg maar
de stijging ging niet ver genoeg door (lijkt me)