ze kijken niet naar neerslag maar naar het onttstaan van wolken met hoge snelheid ze gebruiken veel betere up to date kaarten
Overal is er gewaarschuwd voor extreem weer. Er is net een buitje geweest en iedereen denkt was het dit maar en gaan er vanuit dat er niets meer komt. BBQ worden aangemaakt party tentjes opgesteld en dan om 19h staat het KF voor de deur met een leuk supercelletje en bye bye BBQ met feesttent!
Dat er iets komt is voor mij zeker, alleen is het wat later dan initieel gedacht. Nog even geduld!
Ja klopt, zie
Kleurenversies zien er niet uit vind ik, dus dan maar z-w. | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 16:43 uur, door mariorentmeester
Voor de leken:
de wolkenstrook in het Kanaal is het KOUFRONT
Dat koufront botst met de warme, vochtige lucht op het vasteland van Frankrijk, België en Nederland. Dan ontstaan er onweersbuien! Die trekken in Noord-Westelijke richting, en KLABOEM! Onweer!
je moest is weten hoe snel onweers complexen kunnen onstaan neem nou eens een voorbeeld van 18de
binnen 2 uur tijd een monster die geheel nederland bedekte
dus vertel me nu maar of je nog steeds denkt dat het niet kan?
Als Karim vandaag achter zijn pc was gekropen had hij het echt niet op groen laten staan. Daar ben ik 100% van overtuigd. | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 16:41 uur, door onno333
Vertel