Ook ik sta continu naar de lucht te staren vol hoop.
Als er ook maar een geringe kans op extreem weer is , verzet ik al mijn afspraken.
Neem er zelf vrij voor, dus noem me geen verzieker, was gewoon realistisch en gebruik mijn logische en gezonde verstand tijdens het observeren van het forum en tevens de lucht !!!!!
Thnx anyway,,,,,,,
Als zometeen het koufront botst met die warme lucht, in combinatie met de leipe CAPE waardes en de Low & Deep Level Shear, ontstaan de hevige onweersbuien heus wel! Je denkt toch niet dat iedereen waarschuwt voor niks?
Ik zeg toch.. het is niet dat ik pess. wil zijn.... Ik heb vanochtend tot 6 uur hier zitten koekeloeren, ben nu net wakker en aangezien het ondoenlijk is om even 33 pagina's door te lezen (vanochtend waren het er nog maar 3) moet ik nu even afgaan op mijn eigen gedachten etc. Vandaar
En nu dus weer lekker nowcasten. Veel plezier iedereen.
Nog net iets voor de kust, op de sataliet foto's kan je hem zien liggen...
De bilt ziet er toch leuk uit,.... nu wachten
Gaan er nog mensen chasen, en ja zo waar gokken jullie op dat de beste spot gaat worden?
Ik denk dat omgeving Roermond erg leuk wordt, alhoewel het erg dicht bij de Maas is. Misschien dat ik zo de trein pak richting die kant. Ik speel wel met de gedachte iig
Nu pas! Gaat die regen die hier elk moment komt het niet verneuken? Ik hoop eigenlijk op onweersbuien zo rond 16:30 want dan kan ik thuisblijven en hoef ik niet naar die familiebbq | Gewijzigd: 21 augustus 2011, 15:11 uur, door Hunder
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Hier staat het ook aardig uit te slaan die cijfers. Half uurtje geleden nog nada, noppes, nul en na de befaamde update staat het ineens op standje heftig. -6,41 / 1929 Oh Serge, doe je nog een aantal-ontladingen-voorspelling?
is en dat er ook geen onweer komt.
Kenners zouden toch moeten weten dat onweer uit het 'niets' kan ontstaan en dat je onweersbuien met toebehoren
lang niet altijd van tevoren ziet aankomen.
De buienradar neemt de situatie op het moment waar en kijkt niet in de toekomst.
's morgens op de buienradar kijken en dan de rest van de dag op het strand gaan liggen omdat er toch niets te zien was is onverstandig om het nog maar eens voorzichtig uit te drukken.