Die hebben we hier al genoeg gehad dus ga maar naar het klaagtopic of ga gewoon helemaal weg.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
nee bij mij raakt deze de grond niet... en ik zit op de grens van west- en oost-vlaanderen. nog geen druppel gezien. en sinds een dik uur ook geen zon meer dus...
Onweersdagen: 0
alle klaagposts en offtopic berichten worden verwijderd
Onweersdagen: 0
Ik heb het gevoel dat dit regen frontje binnen een paar kwartier gaat exploderen!:)
dat denk ik dus ook wel jah... zeker met het naderen van het koufront, laar de boel maar lekker exploderen haha
TEMPRATUUR heeft enkel geen effect je kan onweer hebben met 15 graden celcius dus mensen die over tempratuur zeiken hou maar op
ben ik het niet mee eens. De temperatuur kan wel degelijk als katalysator werken bij de vorming van buien.
Hoe hoger de temperatuur des te meer convectie je hebt!
het koelt aardig af en het knmi zegt ook al dat het vanaf 15:00 niks te verwachten is.
Die tijden kloppen sowieso niet.
Eerst was het 11:00 en toen werd het veranderd naar 13:00.
OnweerKANSEN topic, niet het onweerKLAAG topic.
En onderbouw je mening eens.
Ik kan ook wel zeggen; We krijgen wat!
Daar heeft ook niemand wat aan.
Nou dat geklaag is overigens volledig terecht tot noch toe. De windsprong die is niet echt bevorderlijk. En al zou het het allemaal ontploffen dat is koufront al voorbij het westen dus betekent dat we niks krijgen, dat is de meest reeële uitgang nu. Dat zou betekenen dat alleen het oosten buien zou gaan krijgen, oerigens was dat al verwacht maar dat is vloeken in kerk blijkbaar. Vooralsnog tegen de verwachting in heeft het noordoosten nu de leukste buien
het koelt aardig af en het knmi zegt ook al dat het vanaf 15:00 niks te verwachten is.
uhhhh
Vanaf ongeveer 15.00 uur verder toenemende kans op enkele stevige regen- en onweersbuien. De zwaarste buien komen waarschijnlijk voor in Noord-Brabant, Limburg, Gelderland en Overijssel.
ahum, KNMI geeft voor jou regio niets, andere regio's geven zee wel degelijk waarschuwingen. Daarbij meegenomen dat Estofex alles in hun update toch wat westelijker verwacht, zou je toch nie zo voorbarig/negatief moeten zijn. Gewoon afwachten...
ach ja... mijn gevoel zegt ook dat het hier bij blijft maar ik wacht nog af en als we niets meer krijgen dan ist tenminste droog voor de BBQ !